WWF och Tom Tit startar nytt samarbete

Report this content

Ett av Sveriges största Science Centers, Tom Tits Experiment, blir ny samarbetspartner med WWFs Pandaklubben från 2024. Pandaklubben riktar sig till unga WWF-supportrar som vill fördjupa sitt engagemang och samtidigt stödja WWF. Nu får Pandaklubbens medlemmar till och med 17 år gratis inträde till Tom Tit, där de erbjuds en fantastisk upplevelse med naturvetenskap och teknik i fokus.

— Vi är väldigt glada över vårt nya och spännande samarbete med Tom Tits Experiment. Genom Pandaklubben inspirerar vi barn och unga att lära sig om natur och miljö samtidigt som vi jobbar för en hållbar framtid. Vårt samarbete med Tom Tit kan uppmuntra barn och unga att lära sig ännu mer om innovation och naturvetenskap och medlemskapet bidrar till att bevara och skydda naturen, säger Lisbeth Larsson, kommunikationschef på WWF.

Pandaklubben är WWFs satsning för barn och unga. I medlemskapet ingår gratis eller rabatterat inträde hos utvalda besöksmål som till exempel Havets hus, Fjärilshuset, Nordens Ark och nu Tom Tit, men även rabatt på böcker hos Idus förlag. Förutom inträde hos WWFs partners planteras det ett nytt träd på Borneo för varje ny medlem i Pandaklubben. Medlemmarna bidrar till att skapa framtida regnskog där träden växer upp och blir ett hem för orangutanger och flera andra djur. På Borneo har hittills över 50 000 träd planterats tack vare Pandaklubbens medlemmar.

Tom Tits Experiment är ett av Sveriges största science centers och är en kreativ miljö för hela familjen. Naturvetenskap och teknik är i fokus och det finns över 400 experiment att testa. Tom Tit erbjuder gratis inträde för alla barn som är medlemmar i Pandaklubben till och med 17 år, ett inträde som vanligtvis kostar 165-190 kr beroende på vilken tid det är på året.

— På Tom Tits Experiment vill vi främja positiva attityder till naturvetenskap och teknik via upptäckarglädje och lustfyllt lärande. Det känns värdefullt att vara förmånspartner till Pandaklubben. Trots att vi inte har så mycket fokus på djur har vi många andra beröringspunkter med WWFs arbete i olika miljöprojekt. Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete och vi ser fram emot att välkomna alla pandaklubbmedlemmar till Tom Tits Experiment, säger Åsa Ribbing, marknadschef på Tom Tits Experiment.

För frågor, kontakta:

Åsa Ribbing, marknadschef Tom Tits Experiment
asa.ribbing@tomtit.se

Lisbeth Larsson, kommunikationschef WWF
lisbeth.larsson@wwf.se

Om Tom Tit:

Tom Tits Experiment – upptäckarglädje inom naturvetenskap, för alla, alltid!
Tom Tits Experiment grundades 1987 och är idag Sveriges största science center/vetenskapsmuseum. Den huvudsakliga inriktningen är publik verksamhet riktad mot barnfamiljer med syfte att skapa upptäckarglädje för alla genom att göra naturvetenskap och teknik tillgängligt och lustfyllt. Utöver det är Tom Tit aktiva i lokala, nationella och internationella projekt med mål att stötta skolor och projekt inom naturvetenskap, teknik och hållbar utveckling. Med cirka 50 anställda drivs utställningsverksamhet, utbildning för lärare, en egen förskola, restaurang, café, konferens och event samt butik. Tom Tits Experiment tillhör Telgekoncernen som är helägt av Södertälje kommun.

Läs mer om Tom Tits Experiment HÄR.

Om Pandaklubben:
För 295 kronor för ett helt år får barn och unga i Pandaklubben ett medlemskort laddat med olika förmåner, som fria inträden eller rabatter till besöksmål. Dessutom planteras ett träd på Borneo för medlemmen och man får välja mellan ett mjukisdjur och 4 nummer av WWF magasin. Klistermärken och en stor affisch ingår också. Vid gåva finns fina gåvobevis som hämtas direkt från WWFs sajt.

Läs mer om vad som ingår i Pandaklubben-medlemskapet och hur du blir medlem HÄR.