Tomorro’ är nominerade till Svenska Designpriset 2016

Reklambyrån Tomorro’ är för andra året i rad nominerade till Svenska Designpriset. I år i kategorin Årets Reklam Print. Nomineringen gäller den framgångsrika kampanjen ”Hej Snippan” för Apoteksgruppen.

Kampanjen driver ämnet om kvinnors hälsa och underliv. Utmaningen låg i att hitta en visuell lösning som fyllde tre viktiga funktioner. Sticka ut hakan, driva försäljning och förmedla ett CSR-samarbete.

- ”Hej Snippan” är en kaxig kampanj för en viktig fråga och enligt mig ett bra exempel på när den visuella utformningen fungerar som katalysator för budskapet. Vi är mycket stolta över att vara nominerade i år igen och hoppas att många röstar och hejar på Snippan, säger Helena von Matérn, Creative Director och delägare på Tomorro’.

Annonsen är en del av en integrerad kampanj i samarbete med PR-byrån Wenderfalk.

Svenska Designpriset är en tävling i grafisk kommunikation som är öppen för alla. Tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB. Vinnarna av Svenska Designpriset får Guldmedaljen och diplomet Svenska Designpriset Guld under prisutdelningen. Röstningen i kategorin Reklam Print pågår mellan den 12 och 18 september på www.designpriset.se. Prisutdelningen äger rum den 20 oktober på Moderna museet i Stockholm.

För mer information och bilder kontakta gärna Edit Künstlicher, presskontakt för Tomorro’, på mobil: 070-818 57 00, mail: edit@editk.se eller Helena von Matérn, Creative Director och delägare på Tomorro’, på mobil: 070-373 77 88 eller helena@tomorro.se.

Tomorro’ är en reklambyrå med expertis inom handel, retail och kommersiella upplevelser. Byrån har lång erfarenhet av strategisk, resultatdriven och bildstark kommunikation där butikskedjor och handelsplatser dominerar kundportföljen. Kunder är bland andra Apoteksgruppen, Swedavia, Gaggenau, LRF, Sickla Köpkvarter, Skrapan, Söderhallarna, Stinsen och Port 73. Både 2014 och 2015 vann Tomorro’ silver i Årets byrå. Byrån har tidigare blivit nominerad till Kundens bästa byrå 2011, Årets byrå 2013 samt till Svenska Designpriset 2015. Reklambyrån Tomorro' ägs och drivs av Pamela Nyman, Helena von Matérn och Johanna Svensson.

Helena von Matérn