Tomorro’ bakom Årets företagssamarbete mellan Svenska FN-förbundet och Apoteksgruppen

Report this content

Tomorro’ initierade tidigt ett samarbete mellan Svenska FN-förbundet och Apoteksgruppen för kampanjen ”Hej snippan”. Samarbetet har nu blivit utsett till Årets företagssamarbete av Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII).

För kampanjen ”Hej Snippan” tog Tormorro’ fram en necessär för intimprodukter som en symbol för kvinnors hälsa och underliv. Dessa såldes exklusivt av Apoteksgruppen till förmån för FN-projektet Flicka mot könsstympning och barnäktenskap. Försäljningen av necessären och övriga gåvor via Apoteksgruppens kampanj har samlat in 523.000 kr under 2015. Den lyckade kampanjen har nu uppmärksammats av FRII som anser att Apoteksgruppen och Svenska FN-förbundet står för Årets företagssamarbete.

- Vi är oerhört stolta över att vårt initiativ att förena två av våra kunder Apoteksgruppen och Svenska FN-förbundet har genererat dels en hel del medel till ett oerhört viktigt ändamål och dels gett båda företagen lyskraft. Det är mod, skärpa och drivkraft i båda organisationerna som gett avkastning på en bra idé, säger Pamela Nyman projektledare och varumärkesstrateg på Tomorro’

För mer information och bilder kontakta gärna:
Emelie Gustavsson, presskontakt för Tomorro', på mobil: 070-760 26 88, emelie@editk.se.
Pamela Nyman projektledare och varumärkesstrateg på Tomorro’, på mobil
070-870 77 87, pamela@tomorro.se

Kampanjen i sig var aktuell: den 3-30 augusti 2015 och togs fram i samarbete med PR-byrån Wenderflack.

Apoteksgruppen
Apoteksgruppens kampanj Hej Snippan! var förutom ett tema även en solidaritetskampanj där kvinnor i Sverige, genom att ta hand om sin egen snippa, via oss, hjälper kvinnor i världen att få ett bättre och hälsosammare liv för sig och sina snippor. Samarbetspartner är Svenska FN-förbundets projekt FLICKA som arbetar mot barnäktenskap och könsstympning.

Svenska FN-förbundets projekt Flicka
Genom FN-förbundets projekt Flicka får världens flickor en bättre chans. Fler än 125 miljoner flickor och kvinnor i världen har blivit könsstympade, 39 000 minderåriga flickor beräknas giftas bort varje dag, FN- förbundets projekt Flicka arbetar för att motverka barnäktenskap och könsstympning. fn.se/fnforbundets- projekt/flicka.

För mer information och bilder kontakta gärna:
Pamela Nyman projektledare och varumärkesstrateg på Tomorro’, på mobil
070-870 77 87, pamela@tomorro.se

Tomorro’ är en reklambyrå med expertis inom handel, retail och kommersiella upplevelser. Byrån har lång erfarenhet av strategisk och resultatdriven kommunikation där butikskedjor och handelsplatser dominerar kundportföljen. Såsom Apoteksgruppen, Gaggenau, Sickla Köpkvarter, SKHLM, Skrapan, Söderhallarna, Stinsen,
Port 73. Tomorro' har vunnit  andrapris i Årets Byrå två år i rad och har varit nominerade till ett antal andra priser under åren. Reklambyrån Tomorro' ägs och drivs av Pamela Nyman, Helena von Matérn och Johanna Svensson.

Pamela Nyman projektledare och varumärkesstrateg på Tomorro’