Pressinformation:Trådlös DECT-telefon i nyskapande vikbar design

Butler 6040 är först ut av TOPCOMs nydesignade data- och telekomprodukter.

TOPCOM presenterar nu en ny trådlös DECT-telefon, Butler 6040. I sitt nyskapande, vikbara utförande är den först ut i en serie produkter med ny design, som TOPCOM introducerar på marknaden nu i höst. Ett antal produkter i TOPCOMs datasortiment, bl a Skyr@acer WBR 754sg och Skyr@cer WBR 354g, har nu också fått en modern uppseendeväckande design. “Konsumenterna fäster allt större vikt vid design och den image tillverkarna förmedlar med sina produkter. TOPCOM lanserar fortlöpande nya högkvalitativa produkter som svarar mot dagens livsstil och möter kraven på modern formgivning. Förutom våra produkters utseende är vi också mycket måna om att förpackningen är attraktiv och inbjuder till köp. Därför har alla produkter från TOPCOM nu även fått nya iögonfallande förpackningar”, säger Anders Lindskog, Managing Director för TOPCOM Nordic. Butler 6040 - Vikbar, trådlös DECT-telefon med multimediafunktioner Äntligen en liten, smidig trådlös telefon för hemmet eller företaget! Men Butler 6040 imponerar inte bara med sin kompakta vikbara design, utan även med sina multimediafunktioner. Med Butler 6040 kan man utbyta kontaktinformation, ringsignaler och bilder via IR mellan Butler 6040 och GSM, eller annan DECT-telefon med IR-överföring. Man kan även sända och ta emot (operatörsberoende tjänster) SMS, ringsignaler via SMS och EMS inklusive bilder (enbart sända). Butler 6040 har dessutom färgskärm, fem spel, hands-free och polyfoniska ringsignaler. Tack vare den vikbara designen har Butler 6040 två skärmar, så användaren kan göra sin telefon ännu mer personlig genom att programmera den bakgrundsbelysta LCD-skärmen att växla färg beroende på vem som ringer. Menyn har lätt igenkännbara ikoner för enkel hantering, som t ex att bläddra genom telefonboken och ändra personliga inställningar. Butler 6040s dockningsstation har dessutom SIM-kortsläsare så att användaren enkelt kan överföra kontaktuppgifter från sin mobil till telefonens minne, som har kapacitet för 200 namn och telefonnummer. Butler 6040 finns i handeln från november 2005 till rekommenderat ca-pris 1.540 kr. Surfa på Internet och spela trådlöst med stil - Nya Skyr@cer WBR 754sg och Skyr@cer WBR 354g TOPCOM hjälper såväl konsumenter som små företag att minimera mängden kablar i hemmet och på kontoret, genom att erbjuda lösningar för att surfa på Internet, e-posta, spela och kommunicera med andra datorer, via trådlöst nätverk. Funktion och bekvämlighet med ett snabbt trådlöst nätverk (IEEE 802.11g) med hjälp av Skyr@cer WBR 354g (54Mbps) och Skyr@cer WBR 754sg (108Mbps Super G), levereras nu i ännu mer smakfull och kompakt design. Säkerheten garanteras genom inbyggd brandvägg, WEP-kryptering (Wireless Encryption Protocol), WPA (Wi-Fi-Protected Access) och inbyggd, trådlös access point. Skyr@cer WBR 354g finns i handeln från december. Kan även levereras i en förpackning som också innehåller ett USB-minne (Skyr@cer Wireless USB Stick 54 Mbps V.2): Wireless Desktop USB Box – 54 Mbps V.2. Skyr@cer WBR 754sg finns i handeln från december. Kan även levereras i en förpackning som också innehåller ett USB-minne (Skyr@cer Wireless USB Stick 108 Mbps): Wireless Desktop USB Box – 108 Mbps. TOPCOM har en omsättning på över MSEK 510 och är en av de största aktörerna på Voice, Data & Lifecare-marknaden i Europa. TOPCOM DECT-sortimentet räknas som ett av de sex främsta på marknaden för DECT-telefoner i Västeuropa. TOPCOM utvecklar smarta, innovativa och användarvänliga lösningar för prismedvetna användare och företag. TOPCOM International, koncernens finansiella säte, är placerat i Sverige, med operativt huvudkontor i Belgien, nordiskt huvudkontor i Danmark och försäljningskontor i Sverige, Danmark, Norge, Belgien och Hongkong. TOPCOM:s produkter säljs i 32 länder världen över. En av de största aktieägarna i TOPCOM, är den svenske investeraren Mats Gabrielsson. Mer information om TOPCOM finns på www.topcom.se Kontakta nedanstående för ytterligare information: Karlöf Marknadsföring AB (nordisk PR-byrå för TOPCOM) Kontakta för mer info, foton, produkter för testning osv.: Göran Karlöf - e-post: info@karlof.nu – Tel: 08 - 676 01 50 TOPCOM Anders Lindskog - e-post: anders.lindskog@topcom.net - Tel: + 45 48 14 25 00 Martine Wienen – e-post: martine.wienen@topcom.be - Tel: +32 16 39 89 20