TOPCOM lanserar 5 nya IP-telefoner med stöd för Skype

Report this content

Nu presenterar TOPCOM 5 nya IP-telefoner med stöd för Skype. Detta innebär större frihet och bekvämlighet för världens miljontals Skype-användare. Med dessa nya produkter blir det enkelt att ringa gratis, med hög kvalitet, till andra Skype-användare världen över. Alla TOPCOMs produkter är givetvis testade, godkända och certifierade av Skype. "Det här är en mycket betydelsefull lansering, som definitivt innebär att TOPCOM nu tar steget till att ha marknadens mest kompletta sortiment av IP-telefoner" kommenterar Anders Lindskog, Managing Director för TOPCOM Nordic. "Vårt samarbete med Skype kommer i och med detta nu också att intensifieras, bland annat i form av gemensamma kampanjer på den nordiska marknaden". Ring gratis över Internet, mellan PC-datorer, via Skype IP-telefon och trådlös DECT-telefon i ett Butler 4012 USB VoIP Butler 4012 USB VoIP är en verkligt flexibel telefon. Men den kan du ringa lika enkelt med Skype eller annat Internetbaserat telefonsystem (MSN, Net2Phone, SJPhone,...) som via det vanliga, fasta telenätet. Telefonen stöder både Skype In och Skype Out vilket gör att användaren kan ringa till och ta emot samtal från det fasta telenätet och mobilnätet. Allt med knappsatsen på Butler 4012 USB VoIP. Butler 4012 USB VoIP har flera olika ringsignaler så att man enkelt kan skilja på samtal via det fasta telenätet eller Internet. Skypes kontaktlista är integrerad med telefonen så att användaren kan se vilka som är on line direkt i telefonens display. Basstationen har USB-anslutning för Internettelefoni och PSTN-anslutning för det fasta telenätet. Man kan ansluta upp till 5 handenheter till samma basstation. Rekommenderat ca-pris är 899 kr. Enkla och smidiga IP-telefoner (Plug & Play) Webt@lker 100 Med Webt@lker 100 kan man enkelt ringa med Skype, eller andra leverantörer av tjänster för IP-telefoni, med utmärkt ljudkvalitet. Telefonen ansluts bara till USB-porten på datorn. Med snabbtangenterna har man full kontroll över Skypes programvara, vilket gör ringandet lika enkelt som med en vanlig telefon. Rekommenderat ca-pris 299 kr. Webt@lker 200 Travel Webt@lker 200 Travel har en display där användaren enkelt kan se listor över kontakter och samtal samt namnet på den som ringer. Genom den kompakta designen, är Webt@lker 100 och 200 utmärkta att ta med sig på affärsresan. Medföljande USB-kabel har dessutom ett genialt självupprullande fodral, vilket spar ännu mer plats och gör att man slipper trassel. Rekommenderat ca-pris 439 kr. Headset 400 Precis som de andra Webt@lker, ger Headset 400 professional, med integrerad mikrofon och digitalt ljud, snabb och enkel kommunikation via Skype, MSN Messenger, Yahoo Messenger, etc. Rekommenderat ca-pris 149 kr. Hands-free IP-telefon med ljudkvalitet utöver det vanliga Webt@lker Conference 1000 Nu kan såväl affärsresenärer som privatpersoner stå i kontakt med kunder, leverantörer och kolleger samt familj och vänner utan att behöva hålla i luren, med hjälp av audio-konferenssystemet Webt@lker Conference 1000. Webt@lker Conference 1000 har hands-free reduktion av eko (110 dB) och störande ljud från omgivningen vilket ger kristallklart ljud (RMS 3Watt). Med Webt@lker Conference 1000 kan man röra sig inom en radie av 5 meter från telefonen utan att ljudet blir sämre. Under samtalet indikerar blått sken att någon talar. Webt@lker Conference 1000 has USB-anslutning för anslutning till PC och uttag för headset. Rekommenderat pris 388 kr. Dessa nya TOPCOM-produkter kommer löpande att finnas ute i butik från oktober månad. TOPCOM har en omsättning på över MSEK 510 och är en av de största aktörerna på Voice, Data & Lifecare-marknaden i Europa. TOPCOM DECT-sortimentet räknas som ett av de sex främsta på marknaden för DECT-telefoner i Västeuropa. TOPCOM utvecklar smarta, innovativa och användarvänliga lösningar för prismedvetna användare och företag. TOPCOM International, koncernens finansiella säte, är placerat i Sverige, med operativt huvudkontor i Belgien, nordiskt huvudkontor i Danmark och försäljningskontor i Sverige, Danmark, Norge, Belgien och Hongkong. TOPCOM:s produkter säljs i 32 länder världen över. En av de största aktieägarna i TOPCOM, är den svenske investeraren Mats Gabrielsson. Mer information om TOPCOM finns på www.topcom.se Kontakta nedanstående för ytterligare information: Karlöf Marknadsföring AB (nordisk PR-byrå för TOPCOM) Kontakta för mer info, foton, produkter för testning osv.: Göran Karlöf - e-post: info@karlof.nu – Tel: 08 - 676 01 50 TOPCOM Anders Lindskog - e-post: anders.lindskog@topcom.net - Tel: + 45 48 14 25 00 Martine Wienen – e-post: martine.wienen@topcom.be - Tel: +32 16 39 89 20