ELME Tilläggsbeställer SMART LED™ från TopRight

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic får en tilläggsbeställning på att leverera och installera SMART LED™ och flertalet andra LED-produkter till ELME Spreaders tillverkningsenhet i Älmhult. Under hösten 2020 levererades den första etappen som föll väl ut och nu väljer ELME att gå vidare och beställer etapp två. Ordervärdet för denna etapp ligger på ca 1,2 Mkr och totala beställningen för bägge etapperna är nu ca 1,7Mkr.

”Att ELME, med sina högteknologiska industriprodukter, nu väljer att beställa etapp två är så klart ett starkt bevis på vår förmåga och det visar inte minst på besparingen som har varit ett avgörande kriterie för att få förtroendet igen”, säger Anders Myrbäck, CEO på TopRight Nordic.

Installationen påbörjas under Q3 2021 och ordervärdet för TopRight Nordic är ca 1,2 Mkr.

ELME Spreader AB
ELME Spreader är ett svenskt familjeägt industriföretag som är världsledande tillverkare av lyftaggregat för containerhantering. Huvudkontoret med utveckling, konstruktion och tillverkning ligger i Älmhult och erbjuder företag världen över kostnadseffektiva, högteknologiska och smidiga lösningar för hantering av ISO-containrar.

Om SMART LED™ från TopRight Nordic
Med TopRight Nordics LED teknik erbjuder vi kompletta belysningslösningar – kostnadseffektiva, energisnåla hälsosamma och miljövänliga. Det gör det möjligt att skräddarsy din ljusmiljö. Design och integration, dimbarhet, justering av ljustemperaturen och närvarostyrning är några delar som vi har lösningar på.

Energibesparingen för belysning är cirka 50-90 procent, beroende på jämförelsebelysningens typ och ålder. LED-lysrörens mångfaldiga livslängd jämfört med traditionella lysrör, innebär märkbart lägre drift- och underhållskostnader för belysningen. Besparingen betalar installationen på mycket kort tid, vanligtvis under två år.

Dennis Olsson, Account Manager för TopRight Nordic AB (publ) på 0702-10 12 61 eller via mail, dennis.olsson@toprightnordic.com
Anders Myrbäck, CEO för TopRight Nordic AB (publ) på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

TopRight Nordic AB grundades 2012 med fokus på att erbjuda det senaste inom ljusteknik och digitalt glas. Med modern glas- och ljusteknologi förbättrar man säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. Ferm & Persson, HISAB, Visual Solution och TD Light är helägda dotterbolag till TopRight Nordic. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

TopRight Nordic som koncern tar ett helhetsgrepp om projekt både inom nyproduktion och ombyggnad. Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, utvecklingsledare, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl.

Inom affärsområde TopEnviroment erbjuder vi marknaden smarta, innovativa och hållbara lösningar för arbetsmiljöer och smarta hus. Det finns en spännande framtid som redan är här. Smarta, energibesparande och moderna lösningar inom glas och ljus. Vi har fokus på hållbara belysningslösningar som dessutom ger bättre ljus, mindre kostnader samt sundare och flexiblare hantering. TopRight beräknar kundens energibesparing och projekterar, levererar och installerar.