Flodéns Byggnads aktiebolag lägger glasuppdrag på TopRight

Smart-techbolaget TopRight dotterbolag Ferm & Persson har via Flodéns Byggnads aktiebolag fått uppdraget att för Halmstad kommun leverera unika screentryckta glaslösningar för fasad och entrepartier till Östergårdsskolan i Halmstad. Ordervärdet ligger på ca 4,6 MSEK.

Östergårdsskolan kommer bli en skola som ska inrymma närmare 900 elever mellan årskurs 4–9. Skolan har utformats moderna och anpassningsbara läromiljöer – inne som ute. Syftet är att miljöerna ska öka både välbefinnandet och prestationsförmågan hos eleverna, såväl under som efter skoldagen. Målet är att gestalta en skola som kan skapa stolthet bland eleverna. Skolan kommer ha en unikdesign på glaspartierna då glasen ska printas i olika mönster. Den stora fasaden på innergården kommer ha ett ”gardin” mönster in-printat i glasen.

“Samarbetet med Flodéns utvecklas vidare och Östergårdsskolan är ett uppdrag som passar oss som hand i handsken att vara med i projekt som andas både design och framtid. Att få vara med och utveckla glasfasaden till upplevelse är dessutom TopRights specialitet”, säger Anders Myrbäck, CEO på TopRight Nordic.

Arbetet påbörjas under Q1 2023 och värdet på beställningen för TopRight Ferm & Persson är ca 4,6 MSEK.

För ytterligare information vänligen kontakta
Shaho Balbas, affärschef Construction/Ferm & Persson AB på 0724-45 47 43 eller via e-post, shaho.balbas@fpglas.se

Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB (publ) på 0703-32 30 07 eller via e-post, anders.myrback@toprightnordic.com

Flodéns Byggnads aktiebolag

Floden Byggnads AB grundades 1927 med huvudkontoret i Göteborg. De senaste tre åren har man gått från att vara 20 medarbetare till att idag ha 70. Målsättning är att vara förstahandsvalet när det kommer till att bygga skolor och flerfamiljshus, ROT-renovera lägenheter och genomföra ombyggnad av offentliga lokaler, kontorsmiljöer och sjukhus. Flodens är idag ett bolag med stadigt växande omsättning och god lönsamhet vilket skapar förutsättning för fortsatt utveckling.

TopRight är en bolagskoncern – en smart konstellation av olika typer av företag som arbetar med det senaste inom ljusteknik, digitalt glas och konstruktion.

Vi skapar innovativa och effektiva lösningar genom att låta ny teknik smälta ihop med befintlig. Det kan t ex vara exponeringsupplevelser, smarta byggnader, flexibla ytor, avancerade tekniska konstruktioner och energibesparande miljöer.

Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, retailvarumärken, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl

Det som utmärker oss är vår förmåga att med modern teknik skapa anpassade helhetslösningar.

Vi älskar helt enkelt att göra smart teknik nyttig – för dig och för världen. Tillsammans skapar vi framtiden!

TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM Nordic SME.

TopRight Nordic AB (publ) Taptogatan 6
+46 (0) 8-530 300 50 www.toprightnordic.com