Framtiden väljer glaslösning från Ferm o Persson, ett helägt dotterbolag till TopRight

Glasföretaget Ferm och Persson får i uppdraget att leverera fasadglas och entremiljöer till Framtiden Byggutveckling, projekt Radiotorget V Frölunda. Ordervärdet är 1,5Mkr.

”Ett bra erkännande att när nu Kroatiska Kamgrad etablera sig i Sverige och väljer att använda våra glaslösningar till deras nyproduktion av lägenheter när utformningen och byggnation av kvarteret Radiotorget i västra Göteborg sker säger Anders Myrbäck, VD på TopRight Nordic.

Installationen beräknas till starta i december  och ordervärdet för Ferm & Persson ligger på 1,5Mkr.

Läs mer på www.toprightnordic.com och www.fpglas.se

Jonas Odenlund, VD för Ferm & Persson AB på 0705-41 73 03 eller mail, jonas.odenlund@fpglas.se

TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. Ferm & Persson, Visual Solution och TD Light är helägda dotterbolag till TopRight Nordic. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

Ferm & Persson
Ferm & Persson är baserat i Göteborg med ett 20-tal anställda och har en tongivande roll inom glasbranschen. Bolaget grundades 1894 och arbetar med moderna glaslösningar där innovation möter tradition.

Taptogatan 6
115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50 www.toprightnordic.com