Justering av teckningstid för företrädesemission

Information gällande företrädesemission i TopRight Nordic AB (publ). Teckningsperioden är justerad och förlängd till 14 dagar

Avstämningsdagen är 3 maj
Handel med teckningsrätt sker 7- 17 maj
Teckningsperioden är 7- 21 maj

Den som på avstämningsdagen den 3 maj 2019 är registrerad som aktieägare i den av Euroclear förda aktieboken för TopRight Nordic AB (”TopRight”) äger företrädesrätt att teckna aktier i Erbjudandet, i relation till tidigare innehav av aktier. För varje befintlig aktie som innehas av Bolagets aktieägare erhålls en (1) teckningsrätt. Tio (10) teckningsrätter berättigar till teckning av en (1) ny aktie i TopRight med ISIN SE0010297507.

Avstämningsdag hos Euroclear för rätt till deltagande i företrädesemissionen är den 3 maj 2019. Sista dag för handel i Bolagets aktie, med rätt till deltagande i företrädes-emissionen, är den 30 april 2019. Första dagen för handel i Bolagets aktier, utan rätt till deltagande i företrädes-emissionen är den 2 maj 2019.

Handel med BTA beräknas ske på NGM under perioden från och med den 7 maj 2019 fram till dess att företrädes-emissionen har registrerats av Bolagsverket.

Teckningsresultatet kommer att offentliggöras omkring den 24 maj 2019 genom ett pressmeddelande från TopRight.

För ytterligare information vänligen kontakta Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB (publ) på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

TopRight Nordic AB (publ) Taptogatan 6