Nordiska Galleriet väljer SMART Glas™

Handelshögskolan i Stockholm vill skapa en innovativ miljö och lägger en order hos ljusteknikföretaget TopRight Nordic på att leverera SMART Glas™. Ordervärdet är 55 Tsek.

SMART Glas™ är en ny teknik som väcker stort intresse. Den moderna tekniken SMART Glas innebär att man med en knapptryckning enkelt väljer mellan transparent öppenhet eller ett avskärmat utrymme.

Genom att integrera SMART Glas på Handelshögskolans heckscher-Ohlin-rum skapas en helt ny yta där mötet ger en flexibilitet mellan kök, servering och gästerna, säger Jacob Holst , Managing Director på Nordiska Galleriet”
”Det är tillsammans med partners som Nordiska Galleriet, vi kommer att utveckla marknaden inom SMART Glas.Helt klart en fjäder i hatten att Handels i Stockholm genom Nordiska Galleriet skapar en innovativ och flexibel miljö. Det visar att vår produkt SMART Glas ligger helt rätt i tiden, säger Anders Myrbäck, VD på TopRight Nordic. Ordervärdet ligger på 55 tsek, men värdet av samarbetet med Nordiska Galleriet ser vi som ett insteg i inredningssegmentet.

Om SMART Glas™ från TopRight Nordic
Med TopRight Nordics teknik och produkter för SMART Glas™ kan du växla mellan full insyn eller avskärmning. Nytt eller befintligt glas behandlas och med en knapptryckning kan du växla mellan full insyn och frostad avskärmning på mindre än en sekund. Tillsammans med en projektor kan du dessutom projicera film, budskap och presentationer direkt på glaset. Fönster, insynsskydd och skärm i ett.

Nordiska Galleriet 1912 skapar unika hem och upplevelser med världsledande designmöbler, belysning och detaljer. År 2016 förvärvades Nordiska Galleriet av företagarfamiljen Söderberg. År 2017 lanserades firmans nya logotype: ”NORDISKA GALLERIET 1912”. Årtalet skall påminna om husets byggnadsår när Anders Andersson började med sin verksamhet på Nybrogatan 11. Nordiska Galleriet omsätter cirka 60 miljoner kronor årligen.

Styrelsen för TopRight Nordic AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande är av kurspåverkande karaktär.

Jacob Holst, Managing Director Nordiska Galleriet Studio på 709 81 00 66 eller via mail, jacob@nordiskagalleriet.com

115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50