Ny order från sjukvården och långsiktigt partnerskap med Modulex

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic har fått uppdrag att leverera SMART Glas till ett av Modulex projekt inom vården.
För att ytterligare stärka försäljningen mot vårdsektorn blir Modulex också ny partner och återförsäljare till TopRight inom SMART Glas.

Med SMART Glas från TopRight Nordic kan Sjukvården skapa hypermoderna hygieniska och flexibla miljöer. SMART Glas, som vid en knapptryckning förvandlar transparent glas till frostat glas, ger effektivt insynsskyddade miljöer vid behov.

”Vi vill skapa en flexibel och hygienisk miljö och därför utrustar vi nu två vårdrum med SMART Glas från TopRight. Vi på Modulex utvecklar fysiska miljöer med hjälp av modern teknologi och TopRights SMART Glas är en lösning som kombinerar patientsäkerhet, hygien och flexibilitet på ett utmärkt sätt”, säger Magnus Wettergård, Sverigechef på Modulex Sverige, som har lång erfarenhet av stora sjukhusprojekt.

”Vi är väldigt stolta över det här uppdraget. Att använda SMART Glas i vårdmiljö där både patientens integritet och hälsa samt sjukhusets flexibilitet och effektivitet ska smältas samman, visar på ett mycket intressant och viktigt användningsområde i en riktigt stor sektor säger Anders Myrbäck”, VD för TopRight.

Det inledande ordervärdet i projektet för sjukvården är 60 000 kronor men TopRight bedömer det som ett viktigt steg in i vårdsektorn som har en stor potential för bolaget. Intresset från vårdsektorn är stort och TopRight upplever ett ökande antal förfrågningar.

”Det gör beställningen från sjukvården extra betydelsefull för oss, även om den inledningsvis är blygsam räknat i ordervärde”, säger Anders Myrbäck.

Om SMART Glas från TopRight Nordic
Med TopRight Nordics teknik och produkter för SMART glas kan du växla mellan full insyn eller avskärmning. Nytt eller befintligt glas behandlas och med en knapptryckning kan du växla mellan full insyn och frostad avskärmning på mindre än en sekund.

Om Modulex
Modulex har mer än 40 års erfarenhet av stora sjukvårdsprojekt och Modulex lösningar är väl beprövade på sjukhus världen över. Sjukhusmiljöer är komplexa projekt, där stressiga förhållanden i kombination med användargrupper i alla åldrar ska fungera effektivt och professionellt. www.modulexsverige.se

Styrelsen för TopRight Nordic AB bedömer att informationen i detta pressmeddelande är av kurspåverkande karaktär.

För ytterligare information vänligen kontakta Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

Magnus Wettergård, Modulex Sverige AB på 072-505 99 88 eller via mail, magnus.wettergard@modulexsverige.se

TopRight Nordic AB Taptogatan 6