OVAKO och ICA väljer LED Lysrör från TopRight

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic får uppdraget att leverera SmartTube™ LED Lysrör till Ovako Halstahammar och ICA Wisborg på Gotland.

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic förvärvade TD Light under våren 2019. Nu tar man ett nästa steg och integrerar försäljnings- och leveransorganisation för båda bolagen.

Det finns en stor potential att bredda och korsmatcha erbjudandet mellan bolagens kunder där bl.a förändrade miljö och effektiviseringskrav driver efterfrågan. Nu väljer Ovako Hallstahammar och ICA Wisborg SmartTube™ LED Lysrör från TopRight Nordic för att förbättra ljusförhållandet och inte minst minskad energiåtgången. Marknaden inom LED teknologin” rör sig nu snabbt vilket ger oss stora möjligheter till ökad försäljning, säger Anders Myrbäck, VD på TopRight Nordic.

Energibesparingen för belysning är 50-90 procent, beroende på jämförelsebelysningens typ och ålder. LED-Lysrörens mångfaldiga livslängd jämfört med konventionella lysrör innebär märkbart lägre underhållskostnader för belysningen.

Installationen beräknas till september 2019 och ordervärdet för TD Light / TopRight Nordic ligger på 150tkr.

Om SmartTube™ från TopRight Nordic
Med TopRight Nordics LED teknik erbjuder vi kompletta belysningslösningar, kostnadseffektiva, energisnåla hälsosamma och miljövänliga. Det gör det möjligt att skräddarsy din ljusmiljö, design och integration, dimbarhet, justering av ljustemperaturen och närvarostyrning är några delar som vi har lösningar på.

TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

Taptogatan 6 115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50 www.toprightnordic.com