Styrelsen i TopRight beslutar om nedskrivning om 16 MSEK

Styrelsen i TopRight har efter en konservativt inriktad värdegenomgång beslutat om reviderad värdering av dotterbolag och värden på finansiella tillgångar. Detta medför att nedskrivning sker av värdering av dotterbolag och finansiella tillgångar på 16 MSEK. Detta kommer sänka resultatet med ca 16 Mkr för 2023.

TopRight arbetar hela tiden för en konsekvent, likartad och löpande värdering i sin balansräkning. Oaktat en turbulent omvärld och med två dotterbolag i rekonstruktion samt extern påverkan från logistik och kostnadsdrivande händelser är detta en utmaning för ett snabbväxande bolag. Styrelsen i TopRight har vidtagit åtgärder för att säkerställa kostnadssänkningar, kostnadsmatchning samt en korrekt löpande hantering av värderingar och genomför utökad uppföljning med periodisk översyn för att balansräkningen adekvat och konservativt skall matcha aktuella värden.

Läs mer på www.toprightnordic.com

Denna information är sådan som TopRight Nordic Aktiebolag (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 juni 2023, kl. 08.00.

Anders Myrbäck, CEO för TopRight Nordic AB (publ) på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

MAR

INFORMATIONEN I DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT, TILL USA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV INFORMATIONEN SKULLE VARA I STRID MED ELLER KRÄVA REGISTRERING ENLIGT GÄLLANDE REGLER.

TopRight är en bolagskoncern - en smart konstellation av olika typer av företag som arbetar med det senaste inom ljusteknik, AV-lösningar, digitalt glas och konstruktion.

Vi skapar innovativa och effektiva lösningar genom att låta ny teknik smälta ihop med befintlig. Det kan t ex vara exponeringsupplevelser, smarta byggnader, flexibla ytor, avancerade tekniska konstruktioner och energibesparande miljöer. Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, retailvarumärken, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl.

Det som utmärker oss är vår förmåga att med modern teknik skapa anpassade helhetslösningar.

Vi älskar helt enkelt att göra smart teknik nyttig – för dig och för världen. Tillsammans skapar vi framtiden!

TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM Nordic SME.

TopRight Nordic AB (publ) Taptogatan 6
+46 (0) 8-530 300 50 www.toprightnordic.com