TopRight beslutar att emittera aktier för ingångna förvärv

Stockholm 7 december 2022

Styrelsen i TopRight Nordic AB har beslutat, i enlighet med beslut och erhållet mandat på extrastämma 2022-09-29, att emittera 645 759 aktier för att erlägga likvid till förvärvade bolag och för kvittning av skuld uppgående till 1.821.040 SEK.

Aktier i TopRight, befintligt antal 52.237.052
ArtStyle i Stockholm AB Kurs 2,82 SEK  349.995 SEK
Amhult Holding AB Kurs 2,82 SEK  1.400.000 SEK
Torgrimmen Consulting AB Kurs 2,82 SEK  71.045 SEK
Nytt antal efter registering 52.881.811

Aktierna är registrerade hos Bolagsverket 2022-12-06.

Denna information är sådan som TopRight Nordic Aktiebolag (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2022, kl. 16.30.

Anders Myrbäck, CEO för TopRight Nordic AB (publ) på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

TopRight är en bolagskoncern – en smart konstellation av olika typer av företag som arbetar med det senaste inom ljusteknik, digitalt glas och konstruktion.

Vi skapar innovativa och effektiva lösningar genom att låta ny teknik smälta ihop med befintlig. Det kan t ex vara exponeringsupplevelser, smarta byggnader, flexibla ytor, avancerade tekniska konstruktioner och energibesparande miljöer. Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, retailvarumärken, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl.

TopRights målsättning är att nå en lönsamhet på 6–8% EBIT baserat på en omsättning om 500 MSEK till slutet av 2025. Tillväxten ska ske både organiskt och genom strategiska förvärv. Fokus ligger på långsiktig tillväxt med miljöhänsyn och etiskt högt ställda krav. 2023 är målet EBIT på 4% med en omsättning på 310 MSEK.

Det som utmärker oss är vår förmåga att med modern teknik skapa anpassade helhetslösningar.

Vi älskar helt enkelt att göra smart teknik nyttig – för dig och för världen. Tillsammans skapar vi framtiden!

TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM Nordic SME.

+46 (0) 8-530 300 50 www.toprightnordic.com

Beatrice Lesslies Gata 7