TopRight Nordic får två order på totalt 7,2 miljoner kronor

Ljusteknikföretaget Topright Nordic tecknar nya avtal för sammanlagt 7,2 miljoner kronor inom segmentet för SMART glas.
”Vi är otroligt glada att ha landet ytterligare stora ordrar och ser att efterfrågan stiger ännu snabbare än vi hoppats på”, säger TopRight Nordics VD Anders Myrbäck.

TopRight Nordic arbetar med så kallat SMART Glas, där nya eller befintliga glaspartier kan förvandlas till frostade ytor med endast en knapptryckning. Växlingen mellan insyn och avskärmning sker på mindre än en sekund. SMART Glas kan även fungera som interaktiva upplevelsefönster om det kopplas ihop med en projektor.

TopRight Nordic meddelade för ett par veckor sedan att bolaget gör en nyemission och noteras på NGM. Och efter positiv uppmärksamhet i bland annat Dagens Industri och SVT:s Rapport är antalet nya kunder och förfrågningar på rekordnivåer, redan innan bolaget slutfört sin pågående nyemission inför noteringen.

”Vi befinner oss i en kraftig expansionsfas och kunderna strömmar till i allt snabbare takt. I år är målsättningen att nå en omsättning på 26 miljoner kronor, vilket är högre än tidigare förväntningar”, säger Anders Myrbäck.

Under torsdagen signerades avtal med Glasklart, som är en del av Glaskedjan, en av de största aktörerna inom glas, som innebär en årlig leverans av SMART glas till ett värde av 4,5 miljoner kronor.

”Den här typen av lösningar tror vi öppnar en ny värld för glasbranschen. Vi ser fram emot ett framåtriktat samarbete, där vi tillsammans utvecklar branschen genom ny teknik och skapar nya lösningar som utvidgar marknaden”, säger Anders Myrbäck.

Glaskedjan är en av Sveriges största kedjor i glasbranschen. Eftersom alla enheter ägs av den lokala glasmästaren är det en kedja med stor lokal kännedom och gedigen erfarenhet.

TopRight har också tecknat avtal med resebyråkoncernen BIG Travel, som sedan tidigare varit kund i ett lyckat pilotprojekt med SMART glas i en resebutik i Uppsala. Ett leveransavtal på ytterligare 9 av koncernens 30 resebutiker har tecknats. Avtalet är värt 2,7 miljoner kronor.

När andra stänger fysiska butiker till förmån för digitala lönsningar, gör BIG Travel tvärtom. För BIG Travel är det viktigt att vara nära sina kunder – både fysiskt och digitalt. Tack vare SMART Glas från TopRight kan butikerna projicera rörlig film på skyltfönster och skapa levande, inspirerande och uppseendeväckande ytor 24 timmar om dygnet.

TopRight Nordic noteras på Nordic Growth Markets MTF-lista i oktober och genomför nu en helt garanterad nyemission för att ta in 18 miljoner kronor till bolaget.

Sista dag för teckning i emissionen är den 15 september.

TopRights innovativa teknik för säkerhet på väg och SMART glas har nyligen uppmärksammats av bland andra SVT Rapport och Dagens industri:

Se även inslag i Finwire TV:

Mer information om att teckna aktier i TopRight Nordic hittar du på: https://toprightnordic.com/nyheter/topright-nordic-noteras-pa-ngm

För ytterligare information vänligen kontakta Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com eller

Thomas Jakobsson, ägare Glasklart - en del av Glaskedjan på 0705-72 65 36 eller via mail, thomas@glasklart.se

Jan-Anders Holmqvist, VD BIG Travel på 0706-17 74 79 eller via mail, anders.holmqvist@bigtravel.se

TopRight Nordic AB Taptogatan 4