TopRight Nordic tecknar leveransavtal med Polestar för framtida locations

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic har sedan tidigare levererat SMART Glas® till Polestar och deras mockup i Torslanda. Nu tecknar TopRight ett 3-års avtal med Polestar att vara tjänsteleverantör av Pro-AV lösningar och först ut är leverans till Oslo och Kina. Ordervärdet är inledningsvis ca 2 Mkr.

TopRight har tillsammans med Polestar utvecklat Pro-AV lösningar där avancerad teknik skapar en helt ny upplevelse. Detta skapar en effektfull, innovativ och effektiv komponent till Polestar framtida spaces/locations.

”Värdet av att skapa en sådan här banbrytande lösning för en snabbväxande internationell kund som ligger i framkant av design- och teknikutveckling är större än det inledande ordervärdet. Vår ambition och målsättning är naturligtvis att bli en allt större leverantör till Polestar och till samtliga locations som ska rullas ut framöver, säger Anders Myrbäck VD på TopRight Nordic.

Leveransen till Oslo och Kina sker under augusti 2019 och ordervärdet är ca 2 Mkr med optioner på ca 1Mkr. Slutleverans sker under september 2019.

Om SMART Glas® från TopRight Nordic

Med TopRight Nordics teknik och produkter för SMART Glas kan du växla mellan full insyn eller avskärmning. Vår lösning kan även projicera film, budskap och presentationer direkt på glaset. Högteknologiskt men enkelt och rent. Nytt eller befintligt glas behandlas och med en knapptryckning kan du växla mellan insyn, frostad avskärmning eller rörlig bild på mindre än en sekund. Fönster, insynsskydd och skärm i ett. En flexibilitet som öppnar upp för många kreativa idéer och användningsområden.

Läs mer på www.toprightnordic.com/nyheter

Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB (publ) på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

Denna information är sådan information som TopRight Nordic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 juli 2019, kl. 13.15 CET.

TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50 www.toprightnordic.com