TopRights förvärv av HISAB - reviderat förvärvsavtal i likviditetsyfte

I syfte att säkerställa kassaflödet i koncernen under Q2-2020 har avtalsparterna i samförstånd avtalat att helt skjuta på den kontanta delbetalningen av förvärvslikviden till december 2020. Samtalen om detta har pågått under mars och april 2020. Som kompensation för tidsförskjutningen kommer ett något ökat antal nyemitterade aktier att utges till säljaren. Förvärvsbeloppet är fortsatt 4 mkr. Förvärvet avses betalas delvis med nyemitterade aktier i TopRight uppgående till 2 mkr samt 2 mkr kontant efter en nu reviderad betalningsplan. Styrelsen i TopRight avser använda bemyndigandet att utfärda aktier som delbetalning. Antalet aktier som nyemitteras är 454 545 värderat till 4.40 kr/st - snittkursen i TopRight aktien 2020-03-16---20 Detta medför en utspädning på ca 2.3% av aktiestocken som uppgår 20 087 496 st

Läs mer på www.toprightnordic.com och www.hisab.nu

Patrick Csizmadi, VD för HISAB på 0735-31 61 51eller mail, patrick@hisab.nu

Denna information är sådan information som TopRight Nordic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 april 2020, kl. 10.00 CET.

TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. Ferm & Persson, HISAB, Visual Solution och TD Light är helägda dotterbolag till TopRight Nordic. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

HISAB
HISAB är baserat i Göteborg med ett 20-tal anställda och är en komplett leverantör av avancerade tekniska stål- och rörkonstruktioner. Under årtionden har bolaget utvecklat kunskap och kompetens mot dagens högt ställda krav. Idag finns kunderna inom fartygs- och byggbranschen, industri, infrastruktur och samhälle.

Taptogatan 6 115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50 www.toprightnordic.com