TopRights styrelse och ledning ökar aktieinnehavet genom ingångna teckningsförbindelser i pågående företrädesemission

Medlemmar i TopRights styrelse och ledning har ökat sitt aktieinnehav i TopRight genom teckning av units, beståendes av både aktier, teckningsoptioner av serie TO2 och teckningsoptioner av serie TO3, i den pågående företrädesemissionen.

Teckningarna överensstämmer med de teckningsförbindelser som ingåtts inför företrädesemissionen och har skett enligt följande tabell:

Namn

Tecknat antal units

Motsvarande SEK

Aktieinnehav efter företrädesemissionen

FAAV Invest AB1

2 706 927,60

Taptum Finance AB1

2 656 487,60

Yimyame Consulting AB2

927 888,00

Daniel Moström

669 146,40

Carama Invest AB3

63 944,40

1 Vari Fredrik Skarke, styrelseordförande i TopRight, är styrelseordförande

2 Vari Anders Myrbäck, VD för TopRight, är styrelseordförande

3 Vari Daniel Moström, styrelseledamot i TopRight, är styrelseordförande

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till TopRight i samband med Företrädesemissionen. Advokatfirman Lindahl KB är legal rådgivare till Bolaget i samband med Företrädesemissionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Myrbäck, VD

anders.myrback@toprightnordic.com

TopRight är en bolagskoncern – en smart konstellation av olika typer av företag som arbetar med det senaste inom ljusteknik, digitalt glas och konstruktion.

Vi skapar innovativa och effektiva lösningar genom att låta ny teknik smälta ihop med befintlig. Det kan t ex vara exponeringsupplevelser, smarta byggnader, flexibla ytor, avancerade tekniska konstruktioner och energibesparande miljöer.

Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, retailvarumärken, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl.

Det som utmärker oss är vår förmåga att med modern teknik skapa anpassade helhetslösningar.

Vi älskar helt enkelt att göra smart teknik nyttig – för dig och för världen. Tillsammans skapar vi framtiden!

TopRights övergripande mål är att, med god lönsamhet, nå en omsättning på 1 Mdkr inom en femårsperiod. Fokus ligger på långsiktig tillväxt med miljöhänsyn och etiskt högt ställda krav. Tillväxten ska primärt ske organiskt med vissa strategiska förvärv.

Under 2021 antogs en ny bolagsstrategi där TopRight profileras som moderbolag med tre strategiskt viktiga affärsområden; TopSolutions, TopConstruction och TopEnvironment. Det som förenar affärsområdena är en gemensam ambition om att ständigt ligga i teknikens framkant och skapa smarta, unika och kundanpassade affärslösningar.

TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM Nordic SME.

+46 (0) 8-530 300 50 www.toprightnordic.com

Beatrice Lesslies Gata 7