Unibail–Rodamco–Westfield väljer upplevelselösningar från TopRight

Smart-techbolaget TopRight Nordic har har fått uppdraget att leverera DIGITALT Glas till Unibail-Rodamco-Westfield och Täby centrum. Ordervärdet är i första etappen ca 450 tkr med optioner på ytterligare 200 tkr - en strategiskt viktig affär för TopRight.

Ett återkommande problem för shoppingcenter i allmänhet är hanteringen av tomma lokaler. De påverkar både intäkterna och upplevelsen av shoppingcentret.

TopRight löser detta smart genom att omvandla lokalernas skyltfönster till levande ytor som kan förmedla rörliga budskap. Effekten av konceptet ”Levande skyltfönster” blir ökad kundupplevelse för besökarna samtidigt som shoppingcentret får ett nytt mediautrymme för kommunikation och marknadsföring.

”Det här är så rätt i tiden då shoppingcenter rör sig mer åt att bli upplevelseområden. Vår lösning ”Levande skyltfönster” skapar helt nya möjligheter, där centrumkunderna möts av information och en spektakulär upplevelse samtidigt som fastighetsägaren utnyttjar tomma ytor och får reklamintäkter istället för hyresintäkter. Den här satsningen tillsammans Unibail-Rodamco-Westfield är bara början på en helt ny nisch. TopRights förmåga att göra smart teknik nyttig, skapar fantastiska möjligheter för fastighetsägare och butiker att i lönsam samverkan öka kundupplevelsen”, säger Anders Myrbäck, VD TopRight Nordic.

Installationen påbörjas under Q4 2021. Ordervärdet för TopRight Nordic är ca 450 tkr med optioner på ytterligare ca 200 tkr.

Unibail-Rodamco-Westfield/Täby Centrum
Täby Centrum ligger i nordöstra Stockholm och är ett av Sveriges största och mest populära köpcentrum. Det har över 260 butiker och erbjuder även ett stort utbud av restauranger. För närvarande äger och driver koncernen 86 köpcentrum, inklusive 53 flaggskepp i de mest dynamiska städerna i Europa och USA. Unibail-Rodamco-Westfield finns på två kontinenter och i tolv länder med en portfölj värd 55 miljarder euro per den 30 juni 2021.

TopSolutions – en del av TopRight Nordic
Genom smart användande av ny teknik och i gränslandet mellan det digitala och det fysiska, skapar vi kundanpassade och effektfulla upplevelselösningar med inriktning mot varumärkesexponering och företagsprofilering.

Lukas Brehmer, Key Account Manager TopSolutions på 0765-25 27 96 eller via mail, lukas.brehmer@toprightnordic.com

TopRight är en bolagskoncern - en smart konstellation av olika typer av företag som arbetar med det senaste inom ljusteknik, digitalt glas och konstruktion.

Vi skapar innovativa och effektiva lösningar genom att låta  ny teknik smälta ihop med befintlig. Det kan t ex vara exponeringsupplevelser, smarta byggnader, flexibla ytor, avancerade tekniska konstruktioner och energibesparande miljöer.

Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, retailvarumärken, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl

Det som utmärker oss är vår förmåga att med modern teknik skapa anpassade helhetslösningar.

Vi älskar helt enkelt att göra smart teknik nyttig – för dig och för världen. Tillsammans skapar vi framtiden!

TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM Nordic SME.

TopRight Nordic AB (publ) Taptogatan 6
+46 (0) 8-530 300 50 www.toprightnordic.com