Uppdatering angående innehavet i Watch It Live

Peter Forsberg investerar i Watch it Live AB och ingår avtal för att utveckla bolagets upplevelseresor inom sporteventen.

TopRight Nordic AB’s (publ) har en finansiell investering i Watch It Live AB (publ) om ca 4% av bolaget.

TopRight har delat ut aktier i Watch It Live till sina aktieägare under 2018. Aktieägarna erhöll 1 aktie per 15 aktier i TopRight i september 2018.

Watch it Live AB (publ), en etablerad aktör inom upplevelseindustrin, har idag ingått ett samarbetsavtal med Peter Forsberg. Genom Peter Forsbergs engagemang i Next Level Group AB ingår parterna ett unikt samarbete mellan Next Level Group AB och Watch it Live AB. Även Next Level Group blir i samband med detta delägare i Watch it Live.

Avsikten är att samverka på ett sätt som lyfter både upplevelsen och utbudet av livesport-möjligheter till kunderna med kvalitet och ett nytänkande som ingen annan idag erbjuder. Watch it Live kommer därmed att kontinuerligt kunna erbjuda livesport-upplevelser tillsammans med världsstjärnor som Peter Forsberg, André Myhrer, Sanna Kallur, Kim Källström och Frida Hansdotter för att bara nämna några.

Upplevelsen står alltid i centrum där kunden får oöverträffad access till spelarna inför eventet, premiumplatser och sedan få delta i stjärnspäckade uppföljningsevenemang. Konceptet som Watch it Live utvecklat har haft en mycket stor framgång. Bolaget avser att börsnoteras inom en nära framtid.

Peter Forsberg:
”Upplevelsen av sport eller andra event är oöverträffad när man ser dom på plats. Tillsammans med Watch it Live och Next Level Group bildar vi en slagkraftig konstellation som möjliggör upplevelser som ingen annan. Det känns helt rätt för mig att få vara med och agera för att möjliggöra att välkända sportprofiler kan dela med sig av kunskaper och entusiasm i aktuella evenemang. Jag skall göra mitt yttersta för att budskapet skall nå ut och att Watch it Live ska ta en ledande position inom upplevelseindustrin.”

Anders Cedhamre, VD Next Level Group:
”Vi ser avtalet med Watch it Live som ett strategiskt viktigt samarbete för Next Level Group. Det är helt strömlinje att en byrå som NLG, med våra folkkära och rikskända sportprofiler, blir partner med Sveriges mest spännande sportresebyrå. Nu har idrottsintresserade svenskar äntligen ett helt självklart val när de ska boka sina dröm-sportresor. WIL står för logistiken och NLG för stjärnglansen, som det innebär när några av våra klienter medverkar på WIL:s resor över hela världen. Självklart är Peter Forsberg viktig i denna satsning, men även den handfull av NLG:s övriga klienter som kommer delta på olika resor i en rad olika sporter.”

Peter Birath, VD Watch it Live:
“Vi är otroligt nöjda med att Peter har slutit avtal med oss och att han kommer verka som bolagets huvudambassadör tillsammans med våra tidigare WIL-ambassadörer Jimmy Durmaz, Björn Wirdheim och Mats Hallberg. Detta är ett kvitto på att vi tänker rätt när vi paketerar våra resor utifrån att våra kunder vill ha en upplevelse som går långt utöver det vanliga. Att vi även får med Next Level Group som ägare och partner är extremt strategiskt viktigt för utvecklingen av bolaget och vårt kunderbjudande. Anders Cedhamre och NLG-klienterna har visat att de förstår kraften av idrottsprofilers starka varumärken. Naturligtvis är det en förmån att få samarbeta med folkkära sportprofiler och vi tackar för förtroendet från dem och våra kunder.”

För ytterligare information vänligen kontakta Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

TopRight Nordic®
TopRight Nordic arbetar med Pro-AV lösningar, modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

TopRight Nordic AB (publ) Taptogatan 6
115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50 www.toprightnordic.com