Uppdatering angående Xpecunia

TopRight har ett delägande i Xpecunia Nordic AB (publ). TopRight är sedan tidigt 2018 delägare i green-fintech bolaget Xpecunia Nordic AB. Bolaget är verksamt inom förnybar kryptobrytning med en egenutvecklad AI optimeringsteknik. Xpecunia har under 2019 genomfört en nyemission till investerare som stängts i mitten av september 2019. TopRight äger efter denna emission ca 14% av Xpecunia.
TopRights bokförda värde uppgick före denna emission till 3 Mkr. Det nu bokförda marknadsbaserade värdet av aktieinnehavet uppgår till totalt 6 Mkr. Denna förändring på 3 Mkr påverkar enbart det egna kapitalet i TopRight.

För mer information kontakta:
För ytterligare information vänligen kontakta Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB (publ) på 0703-32 30 07 eller via mail,
anders.myrback@toprightnordic.com

TopRight Nordic®
TopRight Nordic arbetar med Pro-AV lösningar, modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

TopRight Nordic AB (publ) Taptogatan 6115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50 www.toprightnordic.com