Banbrytande knivslip i Carbon Black

Report this content

Tormek T-1 Kitchen Knife Sharpener är världens första knivslip för hemmakockar med professionell slipning på bara någon minut. Sedan lanseringen har den helsvenska innovationen blivit en internationell succé. Nu kommer Tormek T-1 även i Carbon Black för att passa fler köksmiljöer.

Tormek T1 Carbon Black

För två år sedan lanserade svenska Tormek i Lindesberg en helt ny knivslip för hemmakockar. På bara någon minut skapas utan förkunskaper en professionell skärpa i en exakt vinkel. Det har gjort Tormek T-1 till en succé med försäljning i 14 länder världen över. 3 april släpps knivslipen i den nya eleganta färgen Carbon Black.

–Tormek T-1 är inte bara unik genom sin enkla användning och fantastiska slipresultat. Tack vare sin industriella design och smidiga storlek är den även en prydnad i köket, säger Samuel Stenhem, vd för Tormek. Med den nya färgen Carbon Black har knivslipen fått ett råare utseende som passar alla hemmakockar med intresse för modern design.

Genom en roterande diamantskiva med lågt varvtal hanterar Tormek T-1 alla sorters köksknivar, från rostfritt stål till handsmitt japanskt kolstål. För polering och extrem skärpa avslutas slipningen på en mjukare kompositbrynskiva. Tormek T-1 är tystgående och använder en magnet för att effektivt samla upp sliprester.

Vill du lära dig mer om Tormek T-1, läs här

Hugo Öhman, presskontakt för Tormek
Mail: media@tormek.se

Om Tormek AB
Tormek, som är en förkortning av Torgnys mekaniska, grundades 1973 av ingenjören Torgny Jansson. 1975 inleddes den internationella exporten och idag distribueras företages produkter i över 40 länder. Med nära 20 patent är Tormek en världsledare inom slipning av eggverktyg bland både professionella användare, i flertalet olika branscher, samt entusiaster. Företaget, som fortfarande utvecklar och tillverkar sina produkter i Lindesberg, sysselsätter totalt 45 personer.

www.tormek.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Tormek T-1 är inte bara unik genom sin enkla användning och fantastiska slipresultat. Tack vare sin industriella design och smidiga storlek är den även en prydnad i köket. Med den nya färgen Carbon Black har knivslipen fått ett råare utseende som passar alla hemmakockar med intresse för modern design.
Samuel Stenhem, vd för Tormek