Ny serie bärbara datorer från Toshiba

Report this content

Ny serie bärbara datorer från Toshiba Inbyggt stöd för Bluetooth och Wi-Fi i Toshibas nya serie Satellite Pro 6000 Som det senaste ledet i Toshibas omfattande satsning på trådlöshet, lanseras idag en helt ny serie bärbara datorer. Satellite Pro 6000 är utrustad med fullt integrerad Bluetooth- och Wi-Fi (802.11b) som låter användaren koppla upp sig mot andra produkter med stöd för samma standards. Därigenom kan man trådlöst skicka och ta emot meddelanden, e- post och data utan krånglig extrautrustning eller besvärliga installationsprocesser. Satellite Pro 6000 vänder sig framförallt till professionella mobila användare. "Kraven på extrem mobilitet från professionella användare ökar för varje dag och vi är därför mycket stolta över att kunna presentera ett så pass avancerat trådlöst arbetsverktyg som nya Satellite 6000", säger Christer Lindström, marknadschef Toshiba Digital Media Norden. Satellite Pro 6000 kan mycket väl ersätta en stationär dator och ger motsvarande funktionalitet och prestanda kombinerat med den bärbara datorns flexibilitet. Med hjälp av inbyggt modem, nätverkskort, IRDA (infraröd kommunikation), Bluetooth och Wi-Fi blir användaren aldrig lämnad utan kommunikationsmöjligheter. Den integrerade DVD/CD-RW kombinationsenheten gör det möjligt för användaren att se DVD-filmer och skapa egna CD-ROM med ljud och bild eller skapa säkerhetskopior på hårddiskens innehåll. Toshiba är dessutom den första leverantören som har tagit fram en kombinationsenhet som kan användas i alla bärbara Toshibadatorer. Specifikationer · Mobile Intel Pentium III, SpeedStep, 933 MHz, 1066 MHz eller 1200 MHz · Slim SelectBay CD-ROM, DVD-ROM eller DVD-ROM/CD-RW drive · 10-40 GB S.M.A.R.T hårddisk · Integrerat stöd för Wi-Fi (802.11b) och Bluetooth · 128-256MB SDRAM, kan expanderas till 1024 MB · 14,1-15 tum TFT-skärm · 10/100 Ethernet nätverkskort och internationellt V.90 56Kbit/s modem · Sound Blaster Pro-kompatibelt ljudkort med två högtalare · Slim SelectBay för anslutning av olika enheter som DVD/CDROM/diskett osv. · Trident Cyber ALADDiN-T grafikkort (16 MB videominne) · Secure Digital Media slot · Windows 2000 eller Windows XP Bild finns att hämta på http://www.toshiba-dm.com under "nyheter/press". För mer information, vänligen kontakta: Christer Lindström, nordisk marknadschef Toshiba Digital Media , 0708 34 33 75 eller christer.lindstrom@toshiba-dm.com Om Toshiba Toshiba är världens största leverantör av bärbara datorer och har funnits i Sverige sedan 1985. Toshiba Corporation har 188.000 anställda världen över och omsätter årligen mer än 50 miljarder USD, vilket gör företaget till världens åttonde största elektronikkoncern Toshiba Digital Media i Norden omsätter ca 1,3 miljarder SEK och består utav 80 personer med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Företaget är generalagentur för Toshiba Digital Medias produkter i Norden och är en division inom Scribona Brand Alliance AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00690/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00690/bit0002.pdf