Toshiba lanserar världens tunnaste notebook # Portégé 2000

Report this content

Toshiba lanserar världens tunnaste notebook - Portégé 2000 · Endast 19 millimeter tunn · Vikt drygt 1 kg · Innehåller marknadens minsta 20 GB hårddisk · 12-tums TFT-skärm med 40 procent färre komponenter · Platt litium-polymer batteri istället för cylindriska batterier Idag lanserar Toshiba världens tunnaste notebook, Portégé 2000. Därigenom visar Toshiba återigen att man behåller försprånget inom design och utveckling av bärbara datorer och enheter med fortsatt fokus på extrem mobilitet. Trots det synnerligen kompakta formatet har den nya datorn en kraftfull 12-tums TFT-skärm, 20 GB hårddisk och ett fullstort tangentbord. I det kompakta magnesiumchassiet ryms bland annat världens för närvarande minsta 20 GB hårddisk, 49 procent mindre än övriga diskar på marknaden. Den nya 12-tums TFT- skärmen i poly-silicon har 40 procent färre komponenter än tidigare lösningar och ger en mycket hög bildkvalitet. För att få plats i chassiet använder Toshiba nya platta litium-polymer batterier i stället för traditionella runda batterier vilket gör att prestanda inte behöver offras på grund av formatet. Datorn har liksom övriga notebook-datorer från Toshiba fullt integrerat trådlöst LAN, 10/100 Ethernet, V.90-modem, infraröd kommunikation samt via Secure Card- porten möjlighet att kommunicera via Bluetooth. "Det är Toshibas uppgift att leda marknaden när det gäller trådlöshet, mobilitet och prestanda. I och med Portégé 2000 skickar vi en tydlig signal till marknaden att vi leder utvecklingen på notebook-sidan och ökar avståndet ytterligare mot våra konkurrenter", säger Christer Lindström, nordisk marknadschef Toshiba Digital Media. Portégé 2000 börjar säljas i Sverige idag och priset kommer att ligga på ca 32700 exklusive moms För mer information, vänligen kontakta: Christer Lindström, nordisk marknadschef Toshiba Digital Media Tel 0708 34 33 75 Mailchrister.lindstrom@toshiba-dm.com www.toshiba-dm.com Om Toshiba Toshiba är världens största leverantör av bärbara datorer och har funnits i Sverige sedan 1985. Toshiba Corporation har 188.000 anställda världen över och omsätter årligen mer än 50 miljarder USD, vilket gör företaget till världens åttonde största elektronikkoncern Toshiba Digital Media i Norden omsätter ca 1,3 miljarder SEK och består utav 80 personer med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Företaget är generalagentur för Toshibas produkter i Norden och är en division inom Scribona Brand Alliance AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00350/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00350/bit0001.pdf