Touchtech lanserar ny plattform, budskapspaketering och webbsida

Touchtech lanserar en ny webbsida (touchtech.com) med ny visuell identitet och budskaps-paketering men också en större förflyttning av den tekniska lösningen med ett mer heltäckande erbjudande och skalbar prissättning. Detta är resultatet av ett strategiskt positionerings-arbete som pågått i över ett år i syfte att förtydliga Touchtechs erbjudande, riktning och vision.

Budskap – ”To make selling easy.”
Touchtechs löfte är att det ska vara roligt att vara säljare i modeindustrin – både i fysisk butik och wholesale. Tjänsten kommer beskrivas som en assistent som underlättar, förenklar och effektiviserar säljarnas arbete, så att säljarna kan fokusera på det som är viktigast – sina kunder och att överträffa sina säljmål.

Kommunikationen – pratar till säljarna
I stället för att beskriva tjänsten enbart utifrån beslutsfattarnas perspektiv, kommer stor del av kommunikationen ske direkt mot säljarna. Detta förenklar beskrivningen av hur Touchtech kan assistera säljarna med sina arbetsuppgifter i olika situationer. Det kan t.ex. låta ”Förbered dig inför kundmöten utan att behöva sitta uppe hela natten” till säljarna inom wholesale eller ”Att hjälpa en kund att hitta en outfit” till butikssäljarna. Ambitionen är att måla upp den stora bredd av jobb och problem som Touchtech adresserar. Detta perspektiv kommer förtydliga för beslutsfattarna fördelarna och värdet som Touchtech levererar, vilket väntas leda till att fler kunder beslutar att utvärdera Touchtech.

Från många produkter till en plattform
Kunder vill veta hur Touchtech kan förbättra deras verksamheter, inte vad produkterna heter. Alla verktyg och lösningar samlas under ett och samma paraply – The Touchtech Platform. Detta kommer också att förenkla varumärkesbyggandet. Som kund betalar man för ett abonnemang som ger tillgång till ett smörgåsbord av säljverktyg att använda för att utveckla sin retail-och wholesale-verksamhet med. Priserna blir officiellt tillgängliga på hemsidan.

En plattform – med visionen att förena handeln
Det är inte bara kommunikativt som allt samlas under en plattform. Senaste året har stora investeringar gjorts i att utveckla en teknisk plattform. Nu kan alla skapa en användarprofil på Touchtech, starta ett konto för sitt varumärke, bjuda in sina kollegor och via verktygen i plattformen kan säljare och köpare kommunicera, samarbeta och göra affärer med varandra. Samtidigt lanseras nya verktyg som inte kräver touchskärmar, vilket möjliggör snabbare tillväxt av användare i plattformen. Förutom licensintäkter kommer det framöver också mätas hur plattformen växer med nya och aktiva användare samt relationen mellan användare och varumärken.

Ny visuell identitet och hemsida
Syftet med den nya hemsidan är att kommunicera känslan av att Touchtech gör det roligt och enkelt att vara säljare. Samtidigt beskrivs det i mer detalj hur plattformen assisterar säljarna med att förenkla och effektivisera deras arbete. Hemsidan tillfredsställer kunders informationsbehov oavsett om de är ute efter inspiration eller detaljer kring hur plattformen fungerar. Ambitionen är att påbörja annonseringskampanjer för att skapa varumärkeskännedom globalt och öka inkommande leads.

För att differentiera Touchtech från konkurrenterna och bli lätt igenkända har det tagits fram en helt ny grafisk profil. Den är distinkt, glad och modern med val av färger och former som skapar ett unikt formspråk. Den nya loggan symboliserar ett fönster eller portal som förenar det fysiska och digitala samtidigt som den påminner om en skärm. Loggans form kommer att användas kreativt både i plattformen och i marknadsföringen.

Upplev nya Touchtech på www.touchtech.com

About Touchtech
Touchtech is a SaaS platform with tools that assist salespeople to connect, present and do business with their customers. The platform is used globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato, J.Lindeberg and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to make selling easy and bridge the gap between their physical and digital commerce. Touchtech, a Swedish Fashion-Tech company, was founded in 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman. Since 2017 it is publicly traded on the Swedish stock exchange. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com.