Touchtech nyhetsbrev – november 2019

Vero Moda, ett varumärke inom BESTSELLER-koncernen, har utvärderat den nya lösningen Touchtech Showroom under november. Feedbacken från användarna har varit väldigt positiv och levt upp till de initiala förväntningarna vilket lett till att projektet har fått bra uppmärksamhet på koncernnivå. BESTSELLER har utökat budgeten med ytterligare 420 000 SEK som avser utveckling av ny funktionalitet under december. Parallellt förs diskussioner om ett större åtagande för vidareutveckling av Touchtech Showroom under våren.

Jack & Jones, ett annat varumärke inom BESTSELLER-koncernen med 600 butiker, har anslutit sina första butiker i Sverige med Touchtech Vendo samtidigt som de utökat butikerna med Vendo runtom i Europa. Därmed börjar de närma sig 200 anslutna butiker samtidigt som projektet för att ansluta ett nytt varumärke har smygstartat. Mer information om detta nya varumärke kommer delges när det blir mer officiellt.

Touchtech har under november tecknat avtal för Touchtech Vendo med modebolagen Blankdays och Human Scales. Blankdays är ett e-handelsföretag medan Human Scales har försäljning via 350 återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland och Spanien. Båda dessa varumärken kommer initialt att använda Vendo för att tillgängliggöra och driva försäljning via pop-up varuhuset Beyond Us i Malmö.

Elkjöp har installerat en Touchtech Vendo i Elgiganten-butiken på Kungsgatan i Stockholm, vilket blir den första butiken utanför Norge med Touchtech Vendo. Början av nästa år kommer diskussionen om att förbättra integrationen och se över funktionaliteten i Vendo fortsätta i syfte att uppfylla de målsättningar och behov Elkjöp har.

Nästa nyhetsbrev publiceras i samband med delårsrapporten i samband med bokslutskommunikén den 13 februari.