Touchtech stärker försäljningsorganisationen

Peter Thörngren ansluter den 3 september till Touchtech som Key Account Manager. Med 16 års erfarenhet inom retail har Peter skapat sig ett stort nätverk från tidigare inköp- och försäljningsroller på bl.a. Intersport, Puma och Sneaky Steve. Senast var Peter exportansvarig på distributionsbolaget MnO Sport för varumärket Under Armour.

Deniz Chaban, VD på Touchtech, kommenterar värvningen:

”Vi ser Peter som en nyckelvärvning i vårt fortsatta tillväxt- och expansionsarbete. Peters långa erfarenhet och djupa förståelse för våra kunders affär och utmaningar kommer kunna bidra även till en bättre tjänste- och produktutveckling”.

Peter Thörngren kommenterar:

”En av de största utmaningarna som butiker idag står inför är sättet dem skall konkurrera med e-handeln på. Jag tror att det personliga mötet och servicen är något som butikerna idag bör lägga ännu mera tid på för att lyckas överleva. Dock räcker inte det utan idag är slutkonsumenterna väl medvetna om vad dem söker och vad som finns på marknaden när dem besöker en butik.

Man ställer högre krav på sortiment och finns inte det man söker i butiken så är det väldigt lätt att hitta det bara några klick bort. Det är väldigt kostsamt och fysiskt omöjligt att ha ett lika brett sortiment i en butik som man kan ha som e-handlare.

Touchtech är lösningen på detta problem. Dem är ledande i branschen på att knyta ihop fysisk handel med den digitala så att butikerna inte behöver köpa in för mycket varor som dem sedan måste lagerhålla under en längre period. Samtidigt som butikerna kan fokuserar på den personliga servicen så kan dem även erbjuda kunderna ett lika brett sortiment som dem kan hitta själva på nätet.

Detta är framtidens fysiska handel och för mig är det en självklarhet att det står Touchtech-skärmar i butiker runt om i hela världen inom en snar framtid. Jag vill vara en del av att förändra en hel bransch sätt att jobba och det var en stor anledning till att jag valde just Touchtech.“