Touchtech tecknar ramavtal med Hultafors

Touchtech har tecknat ett ramavtal med Hultafors Group Sverige AB, del av Hultafors group som är en global koncern med över 15 varumärken såsom Snickers Workwear, Solid Gear, Hultafors och Wibe Ladders. Avtalet innebär licensiering (SaaS) av Touchtech-plattformen.

En lyckad förstudie har utförts, av IT-, marknad- och sälj-organisationen hos Hultafors. Touchtech kommer initialt att användas av utvalda säljare inom den svenska säljorganisationen . Målsättningen är att både kunna effektivisera samarbetet mellan sälj och marknad samt förbättra kundmötet. De återkommande licensintäkterna väntas växa i samband med att fler säljare ansluts till plattformen.

Deniz Chaban, VD på Touchtech kommenterar samarbetet:

”Jag är mycket glad över att inleda samarbetet med en global aktör som Hultafors group. Jag ser fram emot att fördjupa och utöka samarbetet framöver och hoppas det ska leda till att fler marknader och varumärken inom Hultafors-gruppen ansluter sig.”

Touchtech is a SaaS platform with tools that assist salespeople to connect, present and do business with their customers. The platform is used globally, by thousands of consumers and salespeople in over hundreds of retail stores and wholesale showrooms. Jack & Jones, Axel Arigato, J.Lindeberg and Vero Moda are some of the brands using Touchtech to make selling easy and bridge the gap between their physical and digital commerce. Touchtech, a Swedish Fashion-Tech company, was founded in 2008 by Deniz Chaban and Sebastian Hartman. Since 2017 it is publicly traded on the Swedish stock exchange. Learn more about Touchtech on www.touchtech.com.

Om Hultafors - en del av Hultafors Group
Hultafors Group består av ett unikt urval av varumärken att lita på - för såväl distributörer som hantverkare. Vi förenas i en gemensam vision: att erbjuda professionella användare bästa möjliga funktion, säkerhet, skydd och effektivitet på jobbet.Snickers Workwear erbjuder innovativa arbetskläder av högsta kvalitet, så som arbetsbyxor och verktygsbälten. Solid Gear skyddar fötterna med säkra arbetsskor och skyddskor som är bekväma att använda hela arbetsdagen. För Wibe Ladders är din säkerhet på höjd alltid högsta prioritet, vilket märks tydligt i varje detalj på varumärkets stegar och arbetsställningar. När du vill skydda dina öron i arbetet erbjuder Hellberg Safety både passiva och aktiva hörselskydd med många olika funktioner.