Tretorn använder Tocuhtech Vendo för självutcheckning

Touchtech tecknar avtal med Tretorn som är tillverkare av gummistövlar, sportskor och tennisbollar med global närvaro i över 50 länder. Avtalet avser användning av tre Touchtech Vendo-stationer i pop-up-butiken i Båstad under Tennis & Padel-tävlingen juni och juli.

En spännande nyhet är att de tre Touchtech Vendo-stationerna ska kunna användas både för hemleverans och självutcheckning för direktutlämning av produkter. Betalningarna kommer att ske med den nyligen lanserade kortbetalningsfunktion i anslutning till Touchtech Vendo.

Christian Brandt, Merchandise & Key Account Manager på Tretorn, kommenterar:

”TRETORN är distributörer för Adidas Tennis & Padel i Skandinavien och då vi är Officiell sponsor till World Padel Tour, WTA & ATP tävlingarna i Båstad under 3 veckor såg vi en möjlighet att utveckla vår pop-up store under dessa veckor för att kunden ska få en bättre helhetsupplevelse när de handlar från oss. Då det ofta blir högt tryck i vår pop-up butik kommer vi ha 3 självscannings-skärmar där kunden checkar ut själv. Vi ser även över möjligheten att för kunden att välja få varorna hemskickade så de kan njuta av matcherna och vistelsen till 100%. Det bemötandet vi har fått från Touchtech har varit mycket professionell och lösningsorienterad. Hela detta konceptet ger oss en möjlighet att testa våra framtida planer att bli mer digitala även i butik.”

Deniz Chaban, VD på Touchtech, kommenterar:

”Vi har i nära samarbete med Tretorn och vår partner Wetail lyckats lösa så att Touchtech Vendo kan användas som en självutcheckningsstation, där kunden kan betala och ta med sig varorna ur butik eller att välja få det hemlevererat. Detta öppnar därmed upp möjligheten för Touchtech att stå för all försäljning i butik.”

Affären i inledningsskedet medför inte några betydande intäkter för Touchtech men vid lyckat resultat kan det leda till större intäkter om Tretorn tar det vidare till sitt övriga butiksnät.

Om Tretorn

Tretorn is a true Swedish heritage brand, born out of Scandinavian weather. Established 1891 by Johan Dunker in Helsingborg. Based on a Nordic way of living and shaped by Scandinavian conditions, we’ll continue to celebrate the merging of the diverse worlds that make our brand and our collection uniquely Tretorn: function and style, timeless and contemporary, nature and city, and sports with intellectual curiosity. This diversity defines who we are.