Thailändska turistbyrån stödjer världsmästerskapen i thaiboxning

Thailändska turistbyrån är en av huvudsponsorerna för IFMA världsmästerskapen i Muay Thai, thaiboxning, i Jönköping. Tävlingen, som börjar i dag, är en av de största händelserna i kampsportsvärlden och den fortsätter fram till den 28 maj. Mer än 2 000 deltagare och 40 000 besökare förväntas att vara på plats i Kinnarps Arena.

I dag börjar den 17: e upplagan av IFMA världsmästerskapen i Muay Thai som i år äger rum i Jönköping. Den tio dagar långa turneringen kommer att utse den bästa, som får bära titeln världsmästare. Utöver matcherna, kommer eventet också att bjuda på den bästa blandningen av de thailändska och skandinaviska kulturerna med workshops och marknader.

- Muay Thai är en viktig del av den thailändska kulturen och har blivit en populär sport bland nordbor. Därför är det viktigt för oss att stödja och vara en del av världsmästerskapen i Muay Thai, säger Ms. Pakkanan Winijchai, direktör för Thailändska turistbyrån (TAT) Stockholm.

Muay Thai är en av de mest populära sporterna i Thailand – både att utöva och att titta på. Det är en historisk sport som har funnits i mer än 1 000 år och sporten är fylld av traditionella ritualer. Alla kan uppskatta sporten, oavsett ålder eller kön, och Muay Thai är en av stöttepelarna för den thailändska kulturen.

Besök Thailändska turistbyrån under VM i Muay Thai! Vid huvudentrén hålls workshops där alla kan prova på att boxas med thailändska mästare som har stor kunskap och erfarenhet inom sporten. De thailändska mästerboxarna lär ut de unika teknikerna för Muay Thai och vägleder deltagarna att utveckla sin egen personliga boxningsstil. Det kommer även att vara uppvisning av thaiboxning på scen den 19, 20, 21 och 22 maj klockan 12:30 och 18:00.

Träna Muay Thai i Thailand:

Thanyapura i Phuket
Thanyapura är en av de bästa resorterna inom sport, hälsa och välbefinnande i Asien. Resorten erbjuder Muay Thai-träning utomhus med meriterade instruktörer som har mångårig erfarenhet av kampsport och kurserna passar alla – från nybörjare till proffs.

Combat Group Thailand i Pattaya
Combat Group kombinerar thailändska tekniker med västerländska undervisningsmetoder. Här finns tre boxningsringar, en MMA-bur, ett modernt gym och närhet till stranden.

Elite Fight Club i Phuket och Bangkok
Elite Fight Club har två klubbar i Thailand, en i Phuket och en i Bangkok. Klubbarna har särskilda klasser för inflyttade och turister i Thailand och fokuserar på fysisk och psykisk styrka samt träningstekniker.

Om Thailändska Turistbyrån

Tourism Authority of Thailand (TAT) grundades 1960 och var den första organisationen i Thailand med särskilt ansvar att främja turismen i landet. Thailändska Turistbyrån i Stockholm etablerades 2002 och ansvarar för de nordiska och baltiska länderna. Thailändska Turistbyrån tillhandahåller reseinformation till allmänheten, resebyråer och media och arbetar även för att uppmuntra invånare i de nordiska och baltiska länderna att resa till Thailand. Läs mer om Thailändska Turistbyrån på www.tourismthailand.org/se.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Muay Thai är en viktig del av den thailändska kulturen och har blivit en populär sport bland nordbor. Därför är det viktigt för oss att stödja och vara en del av världsmästerskapen i Muay Thai.
Ms. Pakkanan Winijchai, direktör för Thailändska turistbyrån (TAT) Stockholm