Rosanna Thun lämnar som Vice VD

Styrelsen har idag nått en överenskommelse med Vice VD Rosanna Thun, om att avsluta sin anställning på Tourn International AB(publ).

Med anledning av att Bolaget genomför organisatoriska förändringar, resulterar detta att bolaget och Rosanna Thun tillsammans kommit överens om att gå skilda vägar.

Styrelsen har ingen avsikt att ersätta Rosanna Thun, rollen som Vice VD kommer därför inte vara aktuell längre.
Rosanna avslutar sin tjänst från och med idag.

“Rosanna har varit en fantastiskt medarbetare på många sätt. Hon klev in i bolaget 2015 och var med och lyfte skeppet till helt nya nivåer. Idag efterlämnar hon sitt DNA i bolaget och kommer alltid vara en av de personerna som format bolaget till det som det är idag.” - VD Robin Stenman

//Styrelsen
Tourn International AB(publ)

Denna information är sådan information som TOURN International AB(publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 juli 2020, 12:05.

Tourn är listat på Nasdaq First North och handlas under aktien "TOURN".

Certfied advisor Eminova Fondkommission AB
Biblioteksgatan 3