TOURN startar ett joint venture tillsammans med Atlantic Swiss

2022-08-18 - Stockholm

TOURN har ingått ett samarbetsavtal och startat ett joint venture tillsammans med det brittiska bolaget Atlantic Swiss. Bolaget kommer att heta TOURN ASA och kommer att drivas från London England.

Atlantic Swiss är en av världens största wealth management–bolag, family office och tour management för celebriteter inom musik, film, TV och sport. Atlantic Swiss är kända för att jobba med välkända skådespelarna däribland från Star Wars, Harry Potter, James Bond, Game of Thrones, Tolkien, Downtown Abbey, The Crown med fler. Atlantic Swiss representerar även ett flertal av världens största musikartister. Atlantic Swiss jobbar idag med cirka 600 celebriteter och grundades för 25 år sedan av James Gallimore med kontor i London och Los Angeles.

“Att skapa ett joint venture tillsammans med en aktör som Atlantic Swiss är en otrolig möjlighet och är precis vad Tourn har sökt under en längre tid. James Gallimore har byggt upp en extremt professionellt verksamhet, Atlantic Swiss, jag ser fram emot det som vi tillsammans kommer att skapa genom detta.” säger Robin Stenman, VD TOURN. Syftet är att skräddarsy projekt för olika celebriteter genom att använda TOURNs olika tjänster.

TOURN har sett en ökad efterfrågan av dess produkter utanför Sverige och har under det senaste året haft en god tillväxt internationellt. Det blir ett viktigt steg i TOURNs internationella expansion att kunna erbjuda internationellt välkända celebriteter TOURNs tjänster och kunna växa TOURNs  nätverk med en ny nisch av influencers.

För joint venture-bolaget kommer TOURN att inneha 51% av aktierna. Förväntad verksamhetsstart är omedelbar.

Robin Stoneman
VD, TOURN International AB(publ)
 ir(at)tourn.com

TOURN, handlas under ”TOURN” på NASDAQ Stockholm First North.

Certfied advisor
Eminova Fondkommission AB