TOURNs bolag Baud ingår samarbete med The Sandbox

Report this content

TOURNs (TOURN ASA) dotterbolag Baud (https://baud.audio), som tillverkar högkvalitativa hörlurar för musik och spel, har ingått ett samarbete med The Sandbox(https://www.sandbox.game/), ett av världens största metaverse-plattformar som dessutom är blockchain-baserad. Samarbetet innebär att The Sandbox har lanserat tre digitala Baud-hörlurar (NFTs) som spelare kan köpa och använda på sina karaktärer i spelet. En av de tre hörlurarna ger dessutom spelaren möjligheten att hämta ut en fysisk hörlur i begränsad upplaga, märkt med The Sandbox-loggan.

Lanseringen av de digitala Baud-hörlurarna sker i samband med Sandbox Alpha Season 4, där även lanseringar som Club XYZ med artisten Galantis, samt Chefs Table och Fork Off med Gordon Ramsay med många fler, äger rum.

Samarbetet är en första satsning på att etablera Baud även i en digital värld, med förutsättningen att det kommer ske fler lansering tillsammans med The Sandbox. The Sandbox och Bauds samarbete innebär en intäktsfördelning på varje såld produkt kopplad till samarbetet, digital och fysisk.

Hur samarbetet utvecklat samt vad för försäljning det ger kommuniceras längre fram.

Video på Baud inne i The Sandbox

Baud X Sandbox

The Sandbox
The Sandbox är en decentraliserad, blockchain-baserad virtuell värld där användare kan skapa, äga och tjäna pengar på digitala tillgångar och upplevelser. Genom att kombinera element från gaming och metaverse, ger The Sandbox användare möjlighet att skapa egna spel, utforska virtuella världar och handla digitala objekt som NFTs (icke-fungibla tokens). Plattformen har över 4 miljoner registrerade användare och bygger på Ethereum-blockkedjan.

The Sandbox har samarbeten med en rad kända varumärken och personer, inklusive artister som Steve Aoki, Snoop Dogg, och Deadmau5, samt företag som Atari, Adidas, och The Walking Dead. Dessa samarbeten inkluderar skapande av digitala upplevelser och försäljning av exklusiva NFTs, vilket ger användare unika möjligheter att interagera med sina favoritvarumärken och kändisar i en virtuell värld. Med dessa partnerskap strävar The Sandbox efter att bli en ledande plattform inom den framväxande metaverse-ekonomin.

Baud

// Robin Stenman
VD , Tourn International AB (Publ)
ir(at) tourn.com