Tourns dotterbolag Charge ingår samarbete med SPL (Swedish Pro League)

Tourns dotterbolag Charge ingår samarbete med SPL (Swedish Pro League)
2020-06-23 Stockholm

Tourns dotterbolag Charge ingår samarbete med SPL (Swedish Pro League), en esportsliga för svenska Counter-Strike proffs. SPL håller tävlingar varje månad genom plattformen faceit, där spelarna tävlar om vinstpengar uppemot 50 000 kronor. Samarbetet innebär att Charge plattform integreras för att sköta alla utbetalningar som görs under tävlingarna.

Samarbetet förväntas påbörjas redan i juni.

“Den ingångna samarbete med SPL är i led av vår strategi att samarbeta med så många ligor och tävlingsplattformar som möjligt, där användare och transaktioner redan finns men som behöver teknik för att effektivisera flödena. Tidigare i år signerade vi ett  avtal med Esportal, denna typ av samarbete visar en direkt effekt på bolagets verksamhet och går snabbt att integrera. “ - Daniel Samuelsson, Charge AB

"Swedish Pro League är en elitliga för svenska spelare på alla nivåer. Vår ambition är att skapa en trappa för den svenska Esportscenen att gå från zero to hero och vara en stöttepelare för svenska spelare i deras utveckling. Samarbetet med Charge möjliggör för våra spelare att få hjälp med fakturering av sina prispengar som kommer vara en viktig egenskap i deras framtida karriär inom Esport. " Fredrik Wendelstig, Swedish Pro League

Mer om Swedish Pro League:

ir(at)tourn.com