Tourns dotterbolag Charge siktar på lansering av plattform i slutet av november

Report this content

Tourns dotterbolag Charge siktar på lansering av plattform i samband med Dreamhack i slutet av denna månad. Plattformen ska då vara redo att låta svenska gaming influencers och registrera sig och använda plattformen för fakturering, samarbeten, lön och skatt.

Charge
Charge är en plattform som hjälper gaming-influencers att sköta sin ekonomi, allt ifrån löner från esports organisationer, skatter, fakturering, samarbeten med mera. Charge kommer även jobba med management åt några större esports-profiler. Plattformen är automatiserad där målet är att skala upp så att samtliga esportare/Gamers använder sig av plattformen världen över. Plattformen grundar sig i Tourns ekonomisystem för influencers.

Tourn äger 70% av rösterna och 45% av kapitalet av Charge. Charge är en ett joint venture med Fidan Gutaj och Daniel Samuelsson och Nojd som har lång erfarenhet och bred kompetens inom gaming och esports-branschen.

robin(at)tourn.com

Tourn är listat på Nasdaq First North och handlas under aktien "TOURN".
Certfied advisor Eminova Fondkommission AB
Biblioteksgatan 3