World TOURN ASA lanserar Baud samt får investering

World TOURN ASA lanserar Baud samt får investering

En innovativ audio produkt inom gaming och musik. Pernilla och Niclas Nyrensten grundare av RVRC går in och investerar i bolaget. Produkten lanseras på en global marknad 11e Maj 2024.

Pernilla och Niclas Nyrensten investerar genom bolag 13 478 212 SEK till en post money värdering om 166 639 712 SEK i den nya satsningen Baud.

Detta initiativ har varit under utveckling under en längre tid och kommer nu att lanseras 11e maj 2024. Baud är en innovativ audio produkt designad för användning inom musik, gaming och sport. Produkten är framtagen av ett välrenommerat team av designers och ingenjörer som har vunnit flertalet priser inom ljud världen över.

Mer information kommer att finnas på Bolaget och produktens hemsida: https://baud.audio

”Det känns väldigt spännande att nu äntligen få lansera och gå in i den kommersiella fasen med vår audio produkt som nu ska nå ut till alla gamers och musikintresserade världen över. Baud är en innovativ produkt som skapats och ska bli mycket spännande att få visa världen. Pernilla och Niclas har varit ett fantastiskt strategiskt stöd och bollplank. Dem tillsammans med andra mycket kompetenta grundare har gjort detta möjligt. Vi är glada att de nu går in som investerare med både kompetens och kapital, vilket gör att vi nu kan accelerera. ” - Robin Stenman

“Baud är en mycket spännande och innovativt teknikbolag inom gaming, musik och ljud. Vi har jobbat med produkten och bolaget ett tag nu och investeringen sker i samband med lansering och den kommersiella fas vi nu befinner oss i. Baud är framtaget i samarbete med prisbelönta entreprenörer som verkar i tekniksektorn. Vi tror på Bauds användarvänlighet och dess banbrytande teknik och ser fram emot att berätta mer sen 11e maj när lanseringen sker.” - Pernilla Nyrensten

Ägande
Efter investeringen äger World TOURN ASA cirka 59% av Baud
World TOURN ASA ägs av Pernilla och Niclas Nyrensten genom bolag, Atlantic Swiss och TOURN.

VD , Tourn International AB (Publ)
ir(at) tourn.com

Certfied advisor