Kommuniké från ordinarie bolagsstämma TPC Security AB (publ) den 26 april 2001.

Kommuniké från ordinarie bolagsstämma TPC Security AB (publ) den 26 april 2001. Peter Thorander, den nye Verkställande Direktören, introducerades av den avgående Mats Englund. Mats Englund informerade om de avtal som har tecknats under senare tid. Han såg också ljust på framtiden för M2M marknaden och det koncept som TPC har tagit fram, w4 (wireless world wide web). Bo Sternbrink avtackades som styrelseordförande och Martin Gemvik som styrelseledamot. Som ny ordförande valdes Mats Englund. Som ordinarie styrelseledamöter omvaldes Gunnar Gredenman, Henrik Blomquist och Jan Åke Ekström. Styrelsen fick bemyndigande att fatta beslut om nyemission, med avvikelse från aktieägares företrädesrätt, i syfte att tillföra bolaget kapital eller möjliggöra företagsförvärv. Bemyndigandet är begränsat till maximalt 350 000 aktier. I syfte att ytterliggare öka engagemanget hos de anställda godkändes förslaget om utgivande av skuldebrev förenat med avskiljbara optionsrätter. Programmet kommer att verka i två år. Lösenpriset är satt till 60 kr. Vid fullt tecknande omfattar programmet 150 000 aktier. Bolagsstämman fastställde ändring av firmans namn till TPC Security Group AB och dess säte till Stockholms kommun. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarfrihet för 2000. TPC Security Group AB är verksamma inom IT- och säkerhetsbranschen med inriktning mot telematik och teletransmission. Företaget utvecklar och säljer kompletta kommunikationslösningar med produkter och tjänster för maskin till maskin (M2M). Företaget är noterat på Nya Marknaden. För ytterliggare information Peter Thorander, CEO TPC Security Group AB Peter.thorander@tpc-group.com Tel 08 514 909 00 Mob 0703 81 22 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT00810/bit0001.pdf