Ny ägare i TPC Security Group AB.

Ny ägare i TPC Security Group AB. Orblet Positioning AB avser att förvärva motsvarande 35,6% av bolagets totala aktier. Den nyemission som bolaget tidigare aviserat planeras under hösten. Orblet Positioning AB kommer att garantera TPC Security Group:s finansiering fram till planerad emission. Extra bolagsstämma kommer att kallas till den 23 oktober. Handeln i bolaget kommer att återupptas ca. kl. 12.00. För ytterligare information besök www.tpc-group.com eller kontakta: Peter Thorander, CEO TPC Security Group AB peter.thorander@tpc-group.com Tel. 08-514 909 00 Mob 0703 81 22 86 TPC Security Group är verksamma inom IT- och säkerhetsbranschen med inriktning mot telematik och teletransmission. Företaget utvecklar och säljer kompletta kommunikationslösningar med produkter och tjänster för maskin till maskin (M2M). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/10/20010910BIT00440/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/10/20010910BIT00440/bit0002.pdf