TPC och Siemens tecknar omfattande avtal

TPC och Siemens tecknar omfattande avtal TPC Communication AB har tecknat avtal med Siemens AB gällande marknadsföring och försäljning av hela wireless- och dataproduktssortimentet. TPC är därmed först ut med att sälja de nya dataprodukterna på den svenska marknaden. Avtalet innebär att TPC Security Group får marknadsföra och sälja Siemens trådlösa moduler och dataprodukter inom EU. Försäljningen av Siemens trådlösa moduler samt trådlösa nätverksprodukter ligger i linje med TPCs satsning på att utveckla försäljningen av maskin-till-maskin (M2M) lösningar och produkter. Avtalet innebär även att TPC kommer att kunna erbjuda sina kunder ett större och starkare utbud av dataprodukter. - Detta ger oss ett utvidgat konkurrenskraftigt sortiment för både industri- och distributionskunder. Vi ser mycket positivt på Siemens som leverantör och partner då de har en mängd olika produkter som passar in i TPCs sortiment. Säger Mats Englund CEO, TPC Security Group. - Vi är övertygade om att marknaden för M2M-lösningar kommer att växa starkt under de kommande åren, säger Peter Björkstrand, produkt chef Siemens wireless products. TPC är en ung partner med potential - de kommer att passa väl in i denna tillväxtfas. För ytterligare information kring Siemens produkter besök www.tpc- group.com eller kontakta: Mats Englund, CEO TPC Security Peter Björkstrand, produkt chef Siemens Group wireless products E-mail: mats.englund@tpc- E-mail: peter.bjorkstrand@siemens.se group.com Tel: 0270-42 80 92 Tel: 08-728 1339 TPC Security Group AB är verksamma inom IT- och säkerhetsbranschen med inriktning mot teletransmission. Företaget utvecklar kompletta kommunikationslösningar med produkter och tjänster för maskin-till- maskin (M2M). Företaget har patent på dubbelriktad kommunikationskontroll, TeleSafe, som möjliggör automatisk kontroll av kommunikationsförbindelser. Företaget är noterat på Nya Marknaden. TPC Communication som ingår i TPC Group distribuerar industriella GSM- moduler samt Wireless Maingates GSM-abonnemang. Siemens, division Information and Communication Mobile ICM (27.000 anställda, omsättning 9 miljarder EUR) inom Siemens AG täcker in hela mobilradioområdet - både kommunikationsterminaler, nätteknik och applikationer. Produktspektrat för slutanvändarenheter sträcker sig från mobiltelefoner och ISDN-kort, över mobila s.k. organizers till trådlösa och trådbundna telefoner. Vad gäller infrastrukturen omfattar utbudet samtlig nätteknik, från basstationer via växlar till applikationer och intelligenta nät. Se även www.siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010402BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/02/20010402BIT00430/bit0001.pdf