TPC Security AB koncentrerar sin utveckling till Stockholm

TPC Security AB koncentrerar sin utveckling till Stockholm Styrelsen i TPC Security AB har fattat beslut om att koncentrera bolagets utveckling till TPC Communication ABs lokaler i Stockholm. Beslutet innebär att dotterbolaget TPC Cetronic AB flyttar all sin verksamhet från Sundsvall till Stockholm. Samtlig personal inom TPC Cetronic AB kommer att erbjudas likvärdigt arbete i Stockholm, och efter överenskommelse med SIF kommer åtgärderna att vara genomförda till den 31 maj 2001. Beslutet är ett led i en koncentrering av koncernens verksamhet för att därmed uppnå kostnadsbesparingar och en effektivare drift. För ytterligare information kontakta: Mats Englund, CEO TPC Security Group E-mail: mats.englund@tpc-group.com Tel: 0270-42 80 92 TPC Security Group är verksamma inom IT- och säkerhetsbranschen med inriktning mot teletransmission. Företaget utvecklar kompletta kommunikationslösningar med produkter och tjänster för maskin till maskin (M2M). Företaget har patent på dubbelriktad kommunikationskontroll, TeleSafe, som möjliggör automatisk kontroll av kommunikationsförbindelser. Företaget är noterat på Nya Marknaden. TPC Communication som ingår i TPC GROUP distribuerar Ericssons industriella GSM-moduler samt Wireless Maingates GSM-abonnemang. För mer information se www.tpc-group.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00580/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00580/bit0002.pdf