TPC Security Group tecknar partneravtal med Beving Elektronik AB

TPC Security Group tecknar partneravtal med Beving Elektronik AB TPC Security Group har tecknat ett partneravtal med Beving Elektronik AB. Avtalet avser gemensamma utvecklingsprojekt samt marknadsföring. "Då Beving Elektronik AB säljer och marknadsför mätutrustning på den Svenska industrimarknaden ser vi Beving som en mycket bra part för vår maskin-till-maskin (M2M) utveckling i koncernen. Det ger också möjligheten för Beving att erbjuda sina kunder M2M-lösningar tillsammans med en partner med rätt kompetens," säger Mats Englund, CEO TPC Security Group. "Vi ser att vi kommer få en kraftig tillväxt inom systemapplikationer i segmentet M2M. TPC´s kompetens och tjänster tillsammans med våra produkter gör att vi kommer bli mycket attraktiva inom det segmentet," säger Hans Ahnström, COO Beving Elektronik AB. För närvarande arbetar TPC och Beving Elektronik med ett utvecklingsprojekt som rör mätning av energiförbrukning för transportmedel. TPC Network bygger just nu upp en plattform för att kunna erbjuda bl.a. transportbranschen GSM-positionering. För ytterligare information besök www.tpc-group.com eller kontakta: Mats Englund, CEO TPC Security Hans Ahnström, VD Beving Elektronik Group AB Tel: 08-514 909 00 Tel: 08-680 11 99 E-mail: mats.englund@tpc- E-mail: group.com hans.ahnstrom@bevingelektronik.se TPC Security Group är verksamma inom IT- och säkerhetsbranschen med inriktning mot teletransmission. Företaget utvecklar kompletta kommunikationslösningar med produkter och tjänster för maskin till maskin (M2M). Företaget har patent på dubbelriktad kommunikationskontroll, TeleSafe, som möjliggör automatisk kontroll av kommunikationsförbindelser. Företaget är noterat på Nya Marknaden. TPC Communication som ingår i TPC GROUP distribuerar Ericssons industriella GSM-moduler samt Wireless Maingates GSM-abonnemang. Beving Elektronik AB marknadsför mätutrustningar till industri- och energisektorn, från komponent till system. Beving Elektronik AB ingår i den börsnoterade koncernen Bergman & Beving. För mer information se www.bevingelektronik.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00450/bit0001.pdf