TPR vinner upphandling av Tenant & Partners tjänstepensioner

Report this content

- Oberoende rådgivning med uppdragsgivaren i centrum avgjorde affären 2005-06-28 TPR är en verkligt oberoende rådgivare till skillnad från traditionella mäklare som får sin ersättning via en säljprovision från försäkringsbolagen. När Tenant & Partner valde ny lösning för samtliga anställda föll valet på TPR som istället för ersättning via säljprovision debiterar ett fast arvode för hanteringen av tjänstepensionerna.

Tenant & Partner är en svensk fastighetskonsult som arbetar med ekonomiska och juridiska frågor rörande fastigheter och kommersiella lokaler. Likt TPR ligger Tenant & Partners lojalitet hos uppdragsgivaren, i det här fallet hyresgästen, och tar aldrig emot ersättning från fastighetsägaren. Förtaget har växt stadigt sedan starten 1989 och består idag av 17 jurister, civilekonomer och civilingenjörer med fastighetsekonomisk inriktning. Valet föll på TPR som uppfyllde Tenant & Partners högt ställda krav på en transparant affärsmodell och engagemang för den anställdes och företagets pensionslösning. Genom en nettoupphandlad försäkring maximeras de anställdas avkastning. – Vi valde TPR för deras professionella agerande med pensionstagaren i centrum, men till sist var det ändå vår gemensamma syn på kundrelationen som fällde avgörandet och gjorde valet av pensionsförsäkringsrådgivare enkelt, säger Hubert Jeruzel, Ekonomichef på Tenant & Partner. – Vi är glada över förtroendet från Tenant & Partner och ser att vår ärliga och transparanta modell slår väl ut på den svenska marknaden, säger Johan Histrup, VD på TPR. Med en öppen och ärlig betalningsmodell rådger och administrerar TPR idag över 10 000 individers tjänstepensioner och förenklar pensionshanteringen för drygt femtio företag. Med en annorlunda betalningsmodell i botten växer företaget snabbt. För mer information kontakta: Johan Histrup, VD TPR Tel: 08-466 80 00 E-post: johan.histrup@tpr.se