Nya styrelsemedlemmar till Traction

Report this content

Jan Andersson, Jan Kjellman och Pär Sundberg föreslås till nya styrelsemedlemmar i Traction. Bengt och Petter Stillström föreslås till omval. De avgående ledamöterna har varit engagerade i Traction under en mycket lång tid och har varit mycket värdefulla rådgivare för en framgångsrik utveckling av bolaget. Bengt-Arne Vedin invaldes i styrelsen 1984, Mats Olsson 1988 och Lars Olof Larson 2002 efter att han varit anställd i bolaget under flera år. Deras påverkan på bolagets utveckling har varit mycket positiv. Jan Andersson är civilekonom, född 1951 och verksam som konsult och styrelseledamot, i Robur och Switchcore. Tidigare var Jan verksam i Deutche Bank, Alfred Berg och Affärsvärlden. Jan Kjellman är ekonom, född 1947 och VD för IKEA Food Services samt styrelseledamot i JC. Jan har haft en lång och variationsrik karriär inom IKEA. Pär Sundberg är civilingenjör, född 1972 och VD och delägare av OTW Media, ett företag verksamt inom redaktionell kommunikation. Förslaget till ny styrelse biträds av aktieägare representerade mer än 50 % av rösterna. Frågor kan ställas till: Petter Stillström, VD tel 0707-47 56 61 eller Bengt Stillström, styr ordf, tel 0704-40 40 99 Traction är ett O-listenoterat investmentföretag, vars verksamhet bygger på en egen metodik för utveckling och förädling av företag där Traction är ägare. Denna metodik fokuserar framför allt på kundrelationer, kapitalflöde och riskhantering. Metodiken har vuxit fram under bolagets 30-åriga historia och är oberoende av branschtillhörighet. Tractions roll som ägare bygger på ett aktivt och långsiktigt engagemang tillsammans med entreprenören eller företagsledningen.