AOL drar tillbaka budet på TradeDoubler

Våra aktieägare har beslutat att inte acceptera AOL:s erbjudande att förvärva deras aktier i TradeDoubler för 215 kr per aktie.

Styrelsen bedömde att det var ett förmånligt erbjudande och valde därför att rekommendera budet och låta aktieägarna ta ställning. Budet ligger nu bakom oss och vi måste se framåt.

TradeDoubler går en spännande framtid till mötes som ett självständigt bolag. Vi är övertygade om att vår paneuropeiska närvaro i kombination med ett växande utbud av produkter, tillförlitlig teknologi men framför allt den omfattande kunskap som finns inom bolaget gör oss väl rustade att ta tillvara de möjligheter som kommer att erbjudas de närmaste åren i vår snabbt växande bransch.

Vi kommer i enlighet med vår affärsplan för 2007 att intensifiera produktutvecklingen och även intensifiera nyrekryteringen på samtliga våra marknader under det kommande året.

Vi kommer att fortsätta att ta tillvara de tillväxtmöjligheter som erbjuds, både produktmässigt och geografiskt, för att öka våra intäkter och vår lönsamhet och därigenom leverera värde till aktieägarna.

Styrelsen för TradeDoubler AB (publ)