Casper Seifert ny Chief Financial Officer för TradeDoubler AB (publ)

Casper Seifert har utsetts till ny Chief Financial Officer (CFO) för TradeDoubler AB (publ) och tillträder befattningen den 8 juni 2007. Han kommer att ingå i TradeDoublers ledningsgrupp och ansvara för företagets finansavdelning samt investor relations.

Casper Seifert kommer senast från Mekonomen AB (publ), där han har haft positionen som CFO sedan 2006. Tidigare har Seifert varit både CFO och COO på GEAB the Phone House AB samt därefter CFO på TRIO AB (publ). Casper Seifert har en Magister Examen i företagsekonomi från Stockholms Universitet.

"Genom sina tidigare CFO roller, har Casper Seifert visat både strategiska och operationella färdigheter som kommer att vara mycket värdefulla för TradeDoubler", säger William Cooper, CEO TradeDoubler.

Casper Seifert efterträder CFO Owe Wedebrand, som kom till TradeDoubler under 2005. Owe Wedebrand kommer att lämna bolaget för en annan anställning.

"Owe Wedebrand har varit en mycket uppskattad medlem av ledningsgruppen. Hans erfarenheter, framförallt under TradeDoublers noteringsprocess, har varit oerhört viktigt för TradeDoublers utveckling och för det vill jag tacka honom", fortsätter William Cooper.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

William Cooper, CEO
+ 46 (8) 40 50 800

Det pan-europeiska företaget TradeDoubler erbjuder lösningar inom prestationsbaserad marknadsföring på Internet. TradeDoublers produkter och tjänster förser företag med verktyg och kunskap att generera resultat på nätet oavsett om det handlar om att driva försäljning eller öka varumärkeskännedom. Huvudkontoret ligger i Sverige och företaget har en unik europeisk räckvidd med lokalkontor i 15 europeiska länder och en närvaro i ytterligare tre länder. TradeDoubler har en bredd av expertis och täcker in flera olika branscher. Med hjälp av ett nätverk med över 118 000 websiter hjälper TradeDoubler drygt 1200 annonsörer runt om i Europa med att leverera resultat på nätet. Idag har företaget lokala och internationella kunder som Apple Store, Dell, Telia Sonera, eBay och Kelkoo.
Besök www.tradedoubler.com för ytterligare information.