Internationell duo föreslås förstärka TradeDoublers styrelse

TradeDoublers valberedning har inför årsstämman den 6 maj 2010 beslutat att föreslå två nya styrelseledamöter: Martina King och Simon Turner, båda bosatta i Storbritannien. Fokus för valberedningens arbete har varit att bredda styrelsens internationella kompetens, att stärka kompetensen avseende marknaden i Storbritannien och att tillföra mer specifik branscherfarenhet inom media och online-marknadsföring.

Valberedningen föreslår vidare omval av Mats Sundström, Kristofer Arwin, Heléne Bergquist, Martin Henricson och Caroline Sundewall. Lars Stugemo har avböjt omval.

Som styrelseordförande föreslår valberedningen omval av Mats Sundström.

-          Vi är mycket nöjda med att kunna föreslå årsstämman två mycket kompetenta kandidater med omfattande erfarenhet av internationell expansion, marknaden i Storbritannien, e-handel och online-marknadsföring, säger Ramsay Brufer, på Alecta och ordförande i TradeDoublers valberedning.

Martina King, 49 år, har lång erfarenhet av styrelsearbete och har många års erfarenhet från media. Hon har tidigare varit chef för Yahoos europeiska verksamhet samt VD för radiostationen Capital Radio, Londons ledande kommersiella radiostation. Hon har också erfarenhet av mediaförsäljning från tidningarna The Guardian och The Observer. Martina King är idag styrelseledamot i flera namnkunniga bolag, bland andra varuhuskedjan Debenhams, nyhetsbyrån Johnston Press och outsourcingföretaget Capita.

Simon Turner, 58 år, har lång erfarenhet av styrelsearbete och har omfattande erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom detaljhandel. Han har varit VD för Philips division för konsumentelektronik och har haft ledande befattningar inom Dixon Stores Group med ansvar för bland annat sourcing, inköp och supply chain. Tidigt i karriären skaffade han sig även erfarenhet som planner på den internationella reklambyrån Young & Rubicam. Simon Turner är idag styrelseledamot i Yorkshire Building Society, Identive Group Inc och Netretail Holding B.V. och har examen (Bachelor of Science) från universitetet i Surrey.

TradeDoublers valberedning består av Ramsay Brufer (ordförande), Alecta, Annika Andersson, Fjärde AP-fonden, Jan Andersson, Swedbank Robur Fonder samt Mats Sundström, styrelsens ordförande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ramsay Brufer, valberedningens ordförande, mobil: +46 (0)706-56 92 62

TradeDoubler är ett digitalt marknadsföringsföretag som erbjuder en mängd prestandabaserade marknadsföringslösningar. TradeDoublers produkter och tjänster ger företag tillgång till verktyg och kunskap för att förbättra sina resultat online, oavsett om de vill sälja eller skapa medvetenhet om sitt varumärke. Företaget har sitt huvudkontor i Sverige och har en unik global spännvidd med lokalkontor i 19 länder. Med en bred erfarenhet från flera branscher och ett nätverk med över 128 000 webbplatspublishers hjälper TradeDoubler över 1 700 annonsörer över hela världen att nå sina försäljningsmål. TradeDoubler levererar 32 miljarder impressions, når 149 miljoner unika besökare och genererar 10 miljoner leads varje månad och erbjuder tillgång till över 76 procent av den europeiska onlinepubliken. Bland annonsörerna finns Apple Store, Dell, Telia Sonera och Kelkoo. Mer information finns på www.tradedoubler.com.