Thord Norberg ny CFO för TradeDoubler

Thord Norberg, 47, har utsetts till ny Chief Financial Officer, CFO, för Trade­Doubler med tillträde den 10 augusti 2009. Han ersätter Casper Seifert som lämnar TradeDoubler.

Thord Norberg har lång erfarenhet som CFO i noterade bolag och har varit med i flera noteringsprocesser. Han har erfarenhet bland annat från Dimension, 24hPoker och auSystems. Närmast kommer Thord från IT-konsulten Strand Interconnect.

- Thord har gedigen erfarenhet av rapportering i noterade bolag och han har ett stort kunnande inom transaktionsintensiva verksamheter. Jag är väldigt glad att han har accepterat vårt erbjudande, säger Örjan Frid, VD och koncernchef. Jag är övertygad om att han har mycket att bidra med för TradeDoublers fortsatta utveckling.

- TradeDoubler är ett spännande bolag i ett segment med mycket goda tillväxtmöjligheter. Jag ser fram emot att vara med och bidra till Trade­Doublers fortsatta utveckling, säger Thord Norberg.

- Casper och jag har under en tid haft en diskussion om hans framtid och han har uttryckt önskemål om att lämna TradeDoubler, säger Örjan Frid vidare. Nu när Thord blev tillgänglig var det ett enkelt beslut att erbjuda honom tjänsten. Jag vill samtidigt passa på att tacka Casper för hans insatser för TradeDoubler. Casper har på ett förtjänstfullt sätt förbättrat kvaliteten och rutinerna för vår uppföljning och rapportering. Trade­Doubler är idag i ett mycket bättre administrativt skick än när Casper tillträdde för två år sedan.

TRADEDOUBLER AB (PUBL)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Örjan Frid, VD och koncernchef
+ 46 (8) 40 50 800