TradeDoubler AB : Tradedoubler utser Andrew Buckman till COO

Internationellt erfaren internetchef ska driva tillväxten

London, Storbritannien och Stockholm, Sverige - 17 december 2012 - Tradedoubler, som verkar inom prestationsbaserad digital marknadsföring, har utsett Andrew Buckman till COO med tillträde den 2 januari 2013. Andrew Buckman kommer att rapportera till TradeDoublers VD och koncernchef, Rob Wilson.

Andrew Buckman har över 15 års erfarenhet från ledande befattningar i Europa inom försäljning och produkter samt från olika chefsroller. Han kommer närmast från internetbetalningsföretaget Klarna där han var Vice President Sales med ansvar för internationell expansion.

Andrew Buckman utvecklade sin expertis inom prestationsbaserad marknadsföring under sina tre år som VD för Webloyalty France, och därefter som Vice President Strategic Partnerships på Criteo. Bland hans andra ledande befattningar återfinns fem år på Yahoo! Search Marketing där han byggde upp och ledde avdelningen Product and Monetization och då ansvarade för driftsättningen i Europa av annonsörplattformen Panama.

Som COO på Tradedoubler ska Andrew Buckman leda det internationella teamet av regionchefer, teamet för internationella kunder samt alla kundsupportfunktioner.

"När vi hälsar Andrew välkommen till Tradedoubler blir vår nya ledningsgrupp komplett. Andrew är en naturlig ledare som inte bara ser till helheten utan också har det driv och fokus på verksamheten som krävs för att vi ska nå dit vi siktar. Hans bakgrund från att  bygga upp snabbrörliga digitala affärer i kombination med erfarenhet från marknadsföring och försäljning samt ett starkt affärsinne gör honom till en mångsidig person som kan hjälpa oss nå våra ambitiösa mål", säger VD Rob Wilson.

Andrew Buckman säger: "Området prestationsbaserad marknadsföring fortsätter att visa mycket stark tillväxt och jag ska målmedvetet se till att Tradedoubler utvecklar sin marknadsandel. Effektivitet i verksamheten och fokus på kunderna kommer vara centralt för detta och jag ser fram emot att arbeta med teamet för att säkerställa att TradeDoubler ska konkurrera effektivt."

För mer information, vänligen kontakta:

Rob Wilson
VD och koncernchef Tradedoubler
Tel: +44 207 798 5866 E-post: rob.wilson@tradedoubler.com

Om Tradedoubler

TradeDoubler är internationellt ledande inom prestationsbaserad digital marknadsföring och teknologi. Företaget, som grundades i Sverige 1999, var pionjärer inom affiliate-marknadsföring i Europa och är fortfarande den mest framgångsrika paneuropeiska företaget inom affiliate-marknadsföring som kombinerar strategisk internationell insikt med detaljerade lokal expertis. Företaget hjälper 2 000 annonsörer att nå sina affärsmål genom sin högkvalitativa affiliate-nätverk på 140 000 webbpublishers och var först med att erbjuda en integrerad e-och m-handelerbjudande för att hjälpa annonsörer att utvidga sina online-program till användare på mobila enheter.

Tradedoubler skapar ett nära samarbete med varje kund, vilket hjälper dem att generera intäkter och lyckas på nationell och internationell nivå. Bland TradeDoublers annonsörer finns American Express, ClubMed, Dell, Disney, Expedia och CDON. Aktien noteras på Nasdaq OMX Stockholm.

Denna information är sådan som Tradedoubler ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande den 17 december 2012 kl 09.15.