Tradedoubler ger avslöjande inblick i m-handeln på a4uexpo 2012

Koncernchef Urban Gillström och Chief Commercial Officer Elaine Safier diskuterar mobila konsumenttrender för att hjälpa kunder att satsa på m-handel

London, 14 juni 2012 – Tradedoubler offentliggör idag att VD och koncernchef Urban Gillström och Chief Commercial Officer Elaine Safier kommer att tala på årets a4uexpo på temat "Making money on the move: the evolution of m-commerce."

Duon kommer att inta scenen för att avslöja resultaten från Tradedoublers branschledande forskning om europeisk mobil e-handel och diskutera den förändrade rollen som mobila enheter har på konsumenternas shopping – från att leta efter produkter till det faktiska köpet.

Den banbrytande forskningen, som genomfördes på fyra marknader, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Sverige, är huvudfokus för Tradedoublers senaste kampanj för att hjälpa handlare och samarbetspartners inom marknadsföring att ta sin andel av marknaden för e-handel och m-handel, värd cirka 2 200 miljarder SEK (200 miljarder GBP)¹ .

”M-handeln förändrar utseendet hos detaljhandeln, och vår mobiltrafik har redan genererat mer än två miljoner försäljningar per månad. Vi hoppas att presentationen kommer att ge både annonsörer och webbpublishers en ovärderlig insikt i mobil interaktion och shoppingvanor, som hjälper dem att hitta sin väg i en alltmer komplex omgivning”, säger Urban Gillström.

”Företag har helt enkelt inte råd att ignorera möjligheterna som de mobila tekniktrenderna ger när m-handelsförsäljningen väntas växa med 40 procent varje år de kommande fem åren. Vi levererar redan en avsevärt ökande intäkt och prisbelönta kampanjer för kunder via mobilen och vi vill övertyga och hjälpa fler varumärken att börja satsa på m-handel de kommande månaderna”, säger Elaine Safier.

Tradedoubler är guldsponsor till a4uexpo Europe (http://www.a4uexpo.com), som kommer att äga rum i Barcelona 19-20 juni. Urban Gillström och Elaine Safier kommer att hålla sin presentation i rum H1 kl.12.00 den 19 juni. Tradedoublers coffe lounge för nätverkande finns i stånd 56, där teamet kommer att välkomna delegater med en gratis kopp kaffe.

För mer information, vänligen besök www.tradedoubler.com.

¹ Online detaljhandel: Storbritannien och Europa 2012, Centre for Retail Research

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Rönn
Angselius Rönn AB
46-70-7661449
johan.ronn@angseliusronn.se

Om Tradedoubler
Tradedoubler arbetar med prestationsbaserad digital marknadsföring och teknik. Tradedoubler hjälper över 2 000 annonsörer att nå sina affärsmål både online och via mobiler, genom ett nätverk av över 140 000 webbpublishers.
Tradedoubler har unik räckvidd och når cirka 70% av Europas E-handelskunder. Bolaget expanderade på kunders begäran nyligen till Latinamerika. Bland Tradedoublers annonsörer kan nämnas Apple, American Express, Dell, Disney, Expedia och CDON. Aktien handlas på Nasdaq OMX.
Mer information finns på www.tradedoubler.com