Tradedoubler lanserar nordiskt affiliateprogram för Boozt.com

E-handelssajten Boozt.com har gett Tradedoubler i uppdrag att lansera ett affiliateprogram som omfattar Sverige, Danmark, Norge och Finland. Boozt.com säljer mode som riktar sig till hela familjen. Uppdraget innebär att Tradedoubler driver försäljning åt Boozt.com genom sitt nätverk av prestationsbaserade publishers, till exempel modebloggar, prisjämförelsesajter, modesajter samt lojalitetsprogram.

– Boozt.com tar framgångsrikt marknadsandelar men för att behålla vår position behövde vi förstärka vår närvaro ytterligare, speciellt bland modebloggare. Tradedoubler erbjöd ett helhetsgrepp som ger oss en bredare räckvidd i samtliga kanaler och bättre synlighet bland bloggare över hela Norden, säger Britta Leurs, Online Marketing Manager på Boozt.com.

Snabbrörlig marknad
Som e-handelssajt behöver Boozt.com ha en hög synlighet bland sina målgrupper och vara närvarande i flera olika medier, exempelvis på olika bloggar, för att driva försäljning. Idag kombinerar man ett brett erbjudande med kampanjer som ibland bara sträcker sig över ett par dagar. E-handelssajten behöver snabbt kunna göra anpassningar eftersom man verkar på en marknad där både kunder och teknik snabbt rör sig framåt.

– Upplägget ställer höga krav på att annonser och erbjudanden från Boozt.com syns i rätt sammanhang, riktar sig till rätt målgrupper och dyker upp i samtliga kanaler såsom laptops, surfplattor och mobiler. Tradedoubler har ett brett nätverk med stark närvaro i Norden och en teknisk plattform som tillåter snabba anpassningar. Det driver ökad trafik till sajten och ger en ökad försäljning, säger Nils Lindhe, Nordenchef på Tradedoubler.

Stor räckvidd och lokal närvaro över hela Europa
Tradedoublers nätverk når majoriteten av Europas e-handelskonsumenter och uppdateras kontinuerligt med nya publishers, dvs. prisjämförelsesajter, webbsajter, bloggar och olika lojalitetsprogram. Ersättningen bestäms efter hur många som genomför ett köp. Det här kallas i branschen för prestationsbaserad marknadsföring.

Boozt.com startades 2009 och drivs av svenska BZT Fashion AB. Bland varumärkena finns bland annat Esprit, Vero Moda, Bruuns Bazar, G-Star, Guess, Happy Socks och Ecco.

För mer information:
Nils Lindhe, Nordenchef, Tradedoubler, 073-3113196

Tradedoubler är internationellt ledande inom prestationsbaserad digital marknadsföring och teknologi. Företaget grundades i Sverige 1999 som en pionjär inom affiliate-marknadsföring i Europa. Internationell strategisk förståelse kombinerat med djupgående lokalkännedom gör Tradedoubler till det mest framgångsrika paneuropeiska företaget inom prestationsbaserad marknadsföring än idag. Tradedoubler hjälper cirka 2 000 annonsörer att nå sina affärsmål genom ett högkvalitativt nätverk med cirka 140 000 publishers. Koncernen var först att erbjuda integrerade lösningar för e- och m-handel så att annonsörer kan vidga sina onlineprogram till mobila enheter.

Tradedoubler eftersträvar nära samarbeten med sina kunder för att öka deras försäljning och hjälpa dem till nationell och internationell framgång. Bland Tradedoublers annonsörer finns American Express, ClubMed, Dell, Disney, Expedia och CDON. Aktien noteras på Nasdaq OMX. Mer information finns på www.tradedoubler.com

Taggar: